Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: branden van dvd film werkt niet in dvd speler en in winxp  (gelezen 2022 keer)

zero2020

• Gast
branden van dvd film werkt niet in dvd speler en in winxp
« Gepost op: 2008/05/20, 10:14:32 »
ik heb divx film omgezet met devede maar dvd speler herkent hem niet zegt dat hij hem niet kan lezen winxp herkent de dvd ook niet.
heb het met mandvd ook geprobeert maar zelfde probleem .
heb ook met devede een iso gemaakt en proberen te branden met nero in winxp maar het werkt dan ook niet .
ik gebruik ubuntu hardy heron 64 bit heb het nog niet geprobeert in de 32bit versie van ubuntu.

Offline patrick

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/20, 10:59:48 »
kun je zien wat er juist op de dvd staat van bestanden
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/20, 11:35:50 »
M.a.w., kun je de bestanden op de dvd wel lezen of zien?

Ik weet niet wat dat is met 64 bits en dvd's branden, maar toen ik hardy 32 bit op dvd wilde zetten, heb ik vier lege verknoeid voordat hij door de CHECKSUM heenkwam...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

zero2020

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/20, 11:51:25 »
sorry voor het late antwoord was het aan het proberen in ubuntu 32 bit en had me ingelogd op 64 bit en wist in 32 bit mijn paswoord niet
winxp toont niets dus lege dvd.
en het werkt in ubuntu 32 ook niet
heb het ook geprobeert met devede voor windows in winxp en dan heb ik het zelfde probleem .
ik probeer de test film nu eens met convertxtodvd in windows laat weten of dat wel lukt.
met convertxtodvd in winxp werkt het het is dus niet de hardware die het niet doet .

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/20, 17:33:40 »
Hoi, lees deze topic maar eens door,  Bas kwam met de oplossing

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/26210

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/20, 19:39:58 »
Een link naar een illegale download van proprietaire software kan ik moeilijk een oplossing noemen. Toch eigenaardig, zeker wanneer ook een iso met devede gemaakt niet werkt.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/20, 19:52:31 »
Citaat van: vanadium
Een link naar een illegale download van proprietaire software kan ik moeilijk een oplossing noemen. Toch eigenaardig, zeker wanneer ook een iso met devede gemaakt niet werkt.
Je hebt gelijk, het is ook niet een echte oplossing maar je kan net als ik de trail versie van Nero proberen en overwegen de Linuxversie legaal aan te schaffen. Overigens ben ik nog steeds opzoek naar een freeware Linux brandprogramma. Ik heb ook al geprobeerd met behulp van wine een windowsbrand programma te laten draaien maar tot nu toe zonder resultaat.

http://www.opensourcenieuws.nl/index.php/content/view/4072/

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/20, 21:45:14 »
Branden van DVD's deed ik tot nu toe altijd met "wodim speed=2 -dao dev=/dev/cdrom image.iso". De iso's waren gecreƫerd met dvdstyler (=dvdauthor / mkisofs frontend), en deden het op mijn dvd speler. Wat Windows er mee doet, kon ik niet testen. Wel is het voor mij nodig traag te branden (speed =2). In de vorige Ubuntu versie kon je met het grafische brandprogramma de snelheid niet regelen. Misschien kan dat nu met Brasero wel.

zero2020

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/21, 12:39:38 »
het is gelukt met nerolinux
moet met devede de create disk structure optie gebruiken en dan in nerolinux het als Dvd-video branden door gewoon alle bestanden uit VIDEO_TS die ik gemaakt heb met devede te slepen in VIDEO_TS die nerolinux weergeeft  en dan branden en het werkt.
een iso gemaakt met devede gebrand in nerolinux werkt ook niet denk dat da komt door devede.
RikRik bedankt voor de oplossing