Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual-boot Ubuntu - Ubuntu  (gelezen 828 keer)

pjvolders

• Gast
Dual-boot Ubuntu - Ubuntu
« Gepost op: 2008/05/19, 13:18:13 »
Waarom? Omdat ik zo veel prul dat ik regelmatig moet formatteren en clean install moet doen. Nu wil een dualboot met 1 partitie voor Ubuntu Hardy LTS waar ik niet mee prul en alles netjes hou, en 1 partitie waar ik rustig mee kan prullen en ook de volgende versies opzetten enzo.
Mijn vraag: hoe deel ik mijn schijf het beste in? Moet ik 2 Swap partities maken?
(sorry als de vraag al gesteld is, ik vond het niet dus link me dan gewoon maar...)

groetjes
PJ

Offline Kees3

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/19, 13:21:11 »
2 swap partities maken is overbodig, zelfs voor totaal verschillende distibuties is 1 swap genoeg, je kan ze toch niet beiden tegelijk opstarten. Als je voor je pruts installatie wel je /home wilt bewaren bij een clean install is het handig om die op een aparte partitie te zetten.

pjvolders

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/19, 13:27:54 »
Ok bedankt, home ga k niet behouden denk ik.
Moet ik dan iets speciaal doen dat ze beiden dezelfde swap gebruiken of gaat da automatique?

groetjes
PJ

Offline Hij

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/19, 13:33:22 »
Dat gaat automatisch, handig he! :)

pjvolders

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/19, 22:39:54 »
Top! Kga het zo snel mogelijk fixen, dan kan ik én prullen zoveel ik wil én altijd werden met een heerlijk stabiel en rustig OS!

I <3 Ubuntu

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/19, 23:16:54 »
Misschien een tip:
Hier gebruik ik geen aparte /home partitie, maar 2 dezelfde.
Met nautilus naar mijn home partitie en dah geef ik Ctrl-H om verborgen directories te zien.
Hiervan copyëer ik dan .mozilla en .thunderbird (?) en de rest gaat vanzelf.
Zo staan er nooit onnodige dingen in mijn /home, terwijl ik het ook zie als een tiny-backup :lol:
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een Dwarsligger.

pjvolders

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/20, 13:32:03 »
Kan ik dan ook geen dynamic link maken ofzo?