Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Herpartitioneren harde schijf op een Mac  (gelezen 777 keer)

Herpartitioneren harde schijf op een Mac
« Gepost op: 2008/05/18, 14:33:21 »
Ik wil -- nee dat is feitelijk fout, er moet staan: ik ben verplicht om -- Windows te installeren op mijn Mac. Dat betekent dat ik een partitie moet vrijmaken. Ik zou de volgende dingen moeten doen:
1) Verwijderen van Swap-partitie
2) Verkleinen van OS X-partitie met 18 GB (dit zou dus 20 GB vrije ruimte voor Windows opleveren)
3) Aanmaken van NTFS-partitie.

Nu zoek ik een programma dat dat kan, liefst van een live-cd, en liefst zo dat ik mijn computer nog kan opstarten erna ;).

Ik ken momenteel enkel GParted (naar het schijnt heeft dat al veel OS X-installaties kapot gemaakt), QTParted (idem), en Boot Camp (maar dat wil niet draaien).

Anders zou ik het volgende kunnen doen:
1) Maak een backup van de volledige Linux-install (Hoe doe ik dat? = welk programma?)
2) Verwijder beide partities en zet een Fat32 of NTFS-partitie in de plaats (zodat bootcamp het herkent)
3) gebruik bootcamp om die partitie weg te halen
4) Gebruik bootcamp om 50 GB vrij te maken
5) Gebruik de Ubuntu-livecd om 25 GB voor Ubuntu vrij te maken
6) Zet de backup terug
7) Installeer Windows

Iemand ideeën/suggesties/hulp?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/19, 16:19:25 »
Ik denk dat het tweede idee het meest haalbare is. Voormits niemand op mijn topic schijnt te reageren, ga ik maar een ander topic openen.

- sey
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline drik

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/19, 19:24:57 »
Citaat van: SeySayux
Ik wil -- nee dat is feitelijk fout, er moet staan: ik ben verplicht om -- Windows te installeren op mijn Mac.
ik leef met je mee, sterkte!