Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijzing gebroken  (gelezen 441 keer)

karien

• Gast
Verwijzing gebroken
« Gepost op: 2008/05/17, 14:58:12 »
Bij het (proberen te) intstalleren van Firefox3 op Gutsy is iets verkeerd gegaan.

Ik heb deze commando's ingetikt:

sudo ln -s /opt/firefox/firefox /usr/bin/mozilla-firefox

sudo dpkg-divert --divert /usr/bin/mozilla-firefox.ubuntu --rename /usr/bin/mozilla-firefox

Nu kom ik niet meer in firefox.
Details: Uitvoeren van dochterproces ‘firefox’ is mislukt
(Bestand of map bestaat niet)

Ik heb FF3 al verwijderd en FF2 opnieuw geinstalleerd.
Helpt niet.
Ik heb wel gezien dat deze verwijzing: verwijzingsdoel /usr/bin/firefox, gnome-www-browser gebroken is.

Hoe los ik dit op?

Bij voorbaat dank

Offline vanadium

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Verwijzing gebroken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/17, 15:49:39 »
Je hebt daar zeer moeilijke dingen gedaan, en specifiek zal ik niet kunnen helpen. Wellicht is het noodzakelijk dat je je dpkg-divert commando weer ongedaan maakt. Ik denk dat dat met een --rename --remove optie moet gebeuren.

Daarna misschien voor alle zekerheid braaf via de pakketmanager firefox volledig verwijderen (inclusief het metapakket "ubuntu-desktop"). Daarna kan je dan met synaptic "ubuntu-desktop" herinstalleren, en automatisch komt Firefox 2 dan terug mee.

Daarna kan je dan eens opnieuw Firefox 3 installeren. Echter, in plaats van met die dpkg-divert te werken wis je gewoon het symbolic linkje /usr/bin/firefox en creeer je er een nieuw dat in plaats naar de firefox-3 executable verwijst.

karien

• Gast
Verwijzing gebroken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/17, 16:02:58 »
Hoe doe ik een --rename --remove?

Alvast bedankt voor het meedenken.