Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cedega  (gelezen 2516 keer)

Cedega
« Gepost op: 2006/08/15, 14:10:35 »
Hoi ik heb een demo versie van cedega, gedownload omdat je voor orginele moet betalen met creditcard (dont have it)

maar ik heb dus een .deb bestand  en lukt niet om het te installeren.

sjengstah@sjengstah-desktop:~$ sudo dpkg -i cedega_5.1_i386.deb
Password:
dpkg: fout bij afhandelen van cedega_5.1_i386.deb (--install):
 kon archief niet benaderen: Onbekend bestand of map
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 cedega_5.1_i386.deb
sjengstah@sjengstah-desktop:~$
wat doe ik verkeerd of moet ik nog iets adners installeren

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
Cedega
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/15, 14:45:07 »
Ik vermoed iets fout in je lokatie of naam van het bestand.

Cedega
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/15, 15:09:00 »
mij was verteld dat je deb bestanden zo kon openen.

en lukt bij sommige bestanden, mara bij cedega krijg ik deze error

Error: Dependency is not satisfiable: xlibs

nu ben ik bij pakketbeheer  alles gaan installeren met xlibs maar werkt nog niet:(

Azalin

• Gast
Cedega
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/15, 16:12:09 »
Mja, dat probleem had ik ook... met de oude (5.1) installer... op een nieuwe Dapper Drake systeem. Dit probleem had ik niet op een Dapper Drake die geupgrade was van Breezy af. Ik draai nu (ik heb hem wel gekocht) met 5.23 en dat was wel met dubbelklik te installeren zonder Dependencies probleem. Maw: 5.1 demo is niet Dapper Drake geschikt volgens mij. Zijn denk ik iets vergeten of een versie check verkeerd... Wat er aan te doen? Kopen :) Of Transgaming aanschrijven dat hun demo het niet doet op Dapper Drake.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Cedega
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/15, 16:24:00 »
Of illegaal downloaden van torrent ofzo :P maar daar helpen we niet mee..

Of: Wine gebruiken, de nieuwste Wine (0.9.19) werkt bij mij beter dan Cedega voor de meeste games :) en is 100% gratis en open source (vooral voor de ietwat oudere spellen is Wine perfect)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

budster

• Gast
Cedega
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/15, 16:32:00 »
Voer je het commando wel in de juiste "map" uit? staat het bestand inderdaad op de desktop? was de download wel geheel voltooit? Heb je de juiste versie te pakken? probeer anders nog eens te downloaden.

Cedega
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/15, 17:02:26 »
Citaat van: budster
Voer je het commando wel in de juiste "map" uit? staat het bestand inderdaad op de desktop? was de download wel geheel voltooit? Heb je de juiste versie te pakken? probeer anders nog eens te downloaden.
Ja ik heb al 3 versie's geporbeert en ja ze staan allemaal op de desktop
dus heb geen idee :(

Cedega
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/15, 17:04:13 »
Citaat van: Azalin
Mja, dat probleem had ik ook... met de oude (5.1) installer... op een nieuwe Dapper Drake systeem. Dit probleem had ik niet op een Dapper Drake die geupgrade was van Breezy af. Ik draai nu (ik heb hem wel gekocht) met 5.23 en dat was wel met dubbelklik te installeren zonder Dependencies probleem. Maw: 5.1 demo is niet Dapper Drake geschikt volgens mij. Zijn denk ik iets vergeten of een versie check verkeerd... Wat er aan te doen? Kopen :) Of Transgaming aanschrijven dat hun demo het niet doet op Dapper Drake.
Ik wil hem kopen alleen geen credit card :( en ga niet een credit card aanschaffen voor dit, wordt overbodig vind ik dan.

Citaat van: profoX
Of illegaal downloaden van torrent ofzo :P maar daar helpen we niet mee..

Of: Wine gebruiken, de nieuwste Wine (0.9.19) werkt bij mij beter dan Cedega voor de meeste games :) en is 100% gratis en open source (vooral voor de ietwat oudere spellen is Wine perfect)
Wine heb ik gedownload en pakket geinstalleerd alleen weet niet hoe ik deze moet starten (dit is mijn 2de dag met unbuntu dus ben nog noob)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Cedega
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/15, 17:46:29 »
om wine in te stellen typ je "winecfg" en eventueel kan je dan ook wat instellingen aanpassen, maar dit is niet noodzakelijk

daarna voer je windows .exe bestanden uit met:
"wine windows-bestand.exe"

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Cedega
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/15, 17:47:47 »
Welk spel/programma probeer je trouwens aan de praat te krijgen ? Wine en Cedega kunnen niet elk windows programma draaien :(

Cedega
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/17, 12:55:40 »
medal of honor: allied assault, Medal of Honor: Breakthrough, COunter strike :Source en eventueel Lineage2: c4 the seven sience