Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programmeren in Java  (gelezen 1966 keer)

Programmeren in Java
« Gepost op: 2006/08/15, 12:56:00 »
Hoi iedereen,

Ik zou graag iets programmeren in JAVA. In windows gebruikte ik Jbuilder. Hoe kan ik dat doen in Dapper? Zit er iets bij in de repo's? Of is dat een externe DL zoals Jbuider-linux?

Groeten,
Arvid Van Essche

Puma

• Gast
Programmeren in Java
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/15, 13:30:19 »
Als je op 'java sdk' zoekt bij Synaptic krijg je de verschillende sdk's die er beschikbaar zijn.

Daarmee zou het moeten lukken.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Programmeren in Java
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/15, 16:30:30 »
Of leer een fatsoenlijke cross-platform programmeertaal :P
(er zijn niet zoveel fans van Java, al de Java software die we hier op linux hebben is traag/geheugenverslindend)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

budster

• Gast
Programmeren in Java
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/15, 16:35:01 »
Java is per definitie niet slecht, ik ben geen java-fanboy maar het is wel stukken beter geworden.

Maar ja, naar python kijken kan geen kwaad :)

Programmeren in Java
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/15, 17:41:47 »
eclipse is wel leuk als java IDE

Aline

• Gast
Programmeren in Java
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/21, 20:19:17 »
Citaat van: Dennis
eclipse is wel leuk als java IDE
Eclipse is TE GEK als Java IDE. Ik heb zelden zo'n doordachte werkomgeving gezien. Versie 3.1.2 is in Dapper op te halen via Synaptic.

Bijkomende voordelen. De ondersteuning is enorm goed. Er zijn goede boeken over verschenen. En je kunt Eclipse ook onder Windows XP installeren als je iemand bent die nu eenmaal met  twee omgevingen moet werken.

Groets

adriaan

• Gast
Programmeren in Java
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/22, 13:32:54 »
Citaat van: profoX
Of leer een fatsoenlijke cross-platform programmeertaal :P
(er zijn niet zoveel fans van Java, al de Java software die we hier op linux hebben is traag/geheugenverslindend)
Het helpt een hoop wanneer je de GNU implementatie die standaard meegeleverd wordt, vervangt door Sun's JDK. Eclipse loopt voor mijn gevoel stukken soepeler na installatie hiervan.

Ik zou zelf niet zonder Eclipse willen en bereid zijn te gaan staken wanneer iemand het me probeerde af te pakken. ;) Wel is het goed om in je achterhoofd te houden dat Eclipse zich richt op de meer doorgewinterde "codekloppers". Om schermpjes in elkaar te klikken, bestaan er plugins. Hetzelfde voor webontwikkeling. Toch zou ik me voor kunnen stellen dat als Java helemaal nieuw voor je is, dat je sneller op stoom komt in NetBeans.