Harm, kun je iets vertellen over jouw systeem, vooral hoeveel MB's dat heeft, en ook hoeveel MB's die virtuele WinXP mag gebruiken?
Zit je op het internet met die virtuele WinXP? Zo niet... dan op die virtuele WinXP wat instellingen blokkeren:
Bij je Explorer ja je naar tabblad verbindingen ==> lan instellingen. Daar geef je een FAKE proxyserver op: 10.10.10.10 en als poort 1010. Windows kan dan ONmogelijk het internet op gaan.
Heb je dat gedaan, dan kun je de virusscanner verwijderen... Scheelt enorm in de snelheid op wat lichtere systemen.
Je schrijft dat je jouw /home directory hebt gedeeld. Zou ik NIET doen, maar alleen een enkele directory.
Zo heb ik op mijn virtuele systeem alleen maar de beschikking over /home/NAAM/school, /home/NAAM/bijlages, /home/NAAM/afbeedlingen en /media. Dat laatste om via Ubuntu vanuit de WinXP (virueel) te kunnen komen op mijn usb zaken.
Scheelt ook snelheid. Hoe minder je deelt, hoe sneller het systeem wordt.
Het klink misschien wel bekend, maar hoe meer MB's Windows krijg aangeboden, hoe meer er nutteloos wordt gebruikt. Ik heb daarom een WinXP die maar op 96 MB draait, en nog vlot ook. Ik had het eerst op 128 MB staan, maar dat loopt aanzienlijk tragen (ook al omdat Ubuntu met meer MB's kan draaien dan met die 128 als ik die aan Windows geef). Ik heb een 256 MB systeem.