Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe snapzones op 0 pixels?  (gelezen 868 keer)

GerardZ

• Gast
Hoe snapzones op 0 pixels?
« Gepost op: 2008/05/09, 21:32:42 »
Hoe zet je in Ubuntu het vensterverspringen uit zoals je in Kubuntu onder 'windows behavior' de 'snapzones' op 0 pixels kunt zetten waardoor je vensters gewoon meebewegen met je muis i.p.v. verspringen.
Tsja, waar je je al niet druk om kunt maken, hoor ik jullie al denken, maar als je bent opgegroeid met Mac systeem 6 kan het niet sober genoeg zijn op m'n desktop.

Offline ivo

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/09, 21:48:55 »
Je bedoelt het effect dat windows tegen de rand van je beeldscherm plakken als je te dicht bij komt? (ik weet niet goed hoe ik het anders moet verwoorden)

system > preferences > advanced desktop effects settings > window management > snapping windows uitzetten.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

GerardZ

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/09, 22:35:25 »
Bedankt voor je reactie. Zo te horen begrijp je wat ik bedoel, alleen kan ik in m 'n nederlandstalige systeem dat 'regelpaneel' onder systeem, voorkeuren, ... niet vinden. Zal morgen nog n 's gaan kijken. Groet,

Offline eendje

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/09, 22:39:58 »
In het Nederlands:

Systeem > voorkeueren > Advanced desktop settings > Venster beheer > Klikkende vensters
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline ivo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/09, 22:50:07 »
Citaat van: eendje
In het Nederlands:

Systeem > voorkeueren > Advanced desktop settings > Venster beheer > Klikkende vensters
"voorkeueren" zal een tiepvout zijn, maar "Advanced dektop settings" is toch echt geen NL, dunkt mij.......
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

GerardZ

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/09, 23:02:55 »
Klopt 'Advanced desktop settings', stond niet geinstalleerd hiero, inmiddels wel, ziet er interessant uit. Doet helaas niets, wat ik ook aanklik of niet in 'klikkende vensters', geen verandering merkbaar, ook niet na herstart. Morgen nog ś kijken...

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/09, 23:40:59 »
GerardZ, heb je compiz draaien? In de terminal compiz --replace
Dan Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk>tab Visuele Effecten> Extra aanvinken als het al niet aangevinkt is.
Hierna wat eendje schreef Systeem > Voorkeuren > Advanced Desktop Effects Settings > Venster beheer > Klikkende vensters uitvinken

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

GerardZ

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/10, 00:10:22 »
Klopt, in uiterlijk moet normaal of extra aangevinkt staan. Normaal is wat rustiger. Scrollen gaat nog wat schokkerig maar voor de rest is het leuk speelgoed :-)

Offline eendje

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/10, 11:26:45 »
Citaat van: ivo
Citaat van: eendje
In het Nederlands:

"voorkeueren" zal een tiepvout zijn, maar "Advanced dektop settings" is toch echt geen NL, dunkt mij.......
Tja als het nog niet vertaald is, wat moet je dan :P
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!