Ik begrijp je frustratie echt wel (ik heb in hetzelfde schuitje gezeten). Begrijp mij (ons) ook. Het is ontzettend vervelend iemand te helpen die zit te foeteren.
Ik foeterde niet op de behulpzame forumleden. Ik foeterde alleen omdat ik niet snap waarom het nu niet gaat, zelfs niet na alle aanwijzingen van Pjotr in zijn webpagina's. Foeteren verhoogt de stress, is goed voor de adrenaline aanmaak en leidt heel vaak tot ingenieuze oplossingen
M-Delta Audiophile 2496 - moet dat niet zijn M-Audio?
Ja, M-Audio Delta 2496. Hoe het ook heet, in "standaard" Ubuntu deed ie het niet.
Terug naar de basis. Ik ga je een aantal vragen stellen waarbij je misschien duhh zal denken.
1 welke cd heb je gebruikt (Live of alternate)
2 heb je de md5 checksum gedaan?
3 Heb je de cd op fouten gecheckt?
4 Heb je de cd op de langzaamste snelheid gebrand?
5 Had je contact met internet (internetstekker er in tijdens installatie, in tegenstelling tot windows moet het hier liever wel)
We komen er wel uit.
Welke Cd van wat?
Laten wij beginnen bij UBUNTU zoals op de website wordt aangeboden.
Ik heb het iso bestand UBUNTU 8.... gedownload (dus niet de alternate) zoals op de pagina's van de website is aangegeven, de versie i386 - ik heb even gekeken: het heet desktop CD. Daarna gebrand op CD op de laagste snelheid. Een MD5 checksum? Kan je niet uitvoeren op deze versie, althans ik zou niet weten hoe, want die wordt niet aangeboden op de download van de Ubuntu website. Niet bij deze versie. Ik heb vervolgens deze CD gecontroleerd op fouten, niet dat ik dat verwachtte maar gewoon om te kijken wat er gebeurde. Geen fouten. Ik heb constant verbinding met Internet, onderweg na het installeren, werd er een bericht gegeven dat er updates waren, en die dus gewoon laten installeren.
Nu de Ubuntu studio.
Alternate versie gedownload (staat er ergens anders een andere versie dan?). Gebrand op iets hogere snelheid. Wederom gecontroleerd op Cd fouten. Dat van die checksum (Md5) weet ik niet hoe ik dat doen moet. Bij die installatie kwamen heel veel fouten -16. Gewoon laten lopen en uiteindelijk begon het proces van installatie. Ik had op de eerste HD een partitie gereserveerd voor Linux, ongebruikt, primaire partitie, grootte ongeveer 150 Gb.
Opmerking, ik heb niets veranderd aan de instellingen die het installatie proces voorstelde. Oftewel, Linux weet het zelf beter, dan ik (althans nu nog).
64Studio, is dan weliswaar niet van jullie, maar toch even een bericht daarover. Installatie is kennelijk altijd in "verbose" stijl, maar dat gaat soms zo snel, dat het niet te lezen is. In ieder geval minder foutmeldingen.
Je hebt kunnen lezen dat ook dat tot niets geleid heeft.
Wij komen er wel uit, dat weet ik zeker. Tot zover bedankt,
Raymond
[ik ga vandaag opnieuw Ubuntu-en en eens kijken of ik verder kom]