Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: open office ziet geen java  (gelezen 980 keer)

open office ziet geen java
« Gepost op: 2008/05/08, 00:44:39 »
Mijn open office in hardy heron ziet geen java, hoewel die wel geistalleerd is.
(sun-java6-jre en sun-java6-plugin)
Ik heb ze zelfs een keer geherinstalleerd (de opgehaalde pakketten worden na installatie verwijderd, dus nieuwe pakketten)
Heeft iemand enig idee?

Anko

« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/08, 08:04:23 »
Ik heb wel een idee, Anko.
Weet niet zeker of dat het is hoor maar baat het niet dan schaad het niet.....

Ik weet toevallig, dat OO.o nog niet helemaal compleet is, na installatie van Ubuntu. Je dient nog een pakket te installeren: "openoffice.org".
Ga dus naar
- systeem - beheer - synaptic
Zoekterm openoffice.org
Aanvinken genoemd pakket
Akkoord gaan met het voorstel dat Ubuntu doet
Klik op toepassen
Wachten tot hij klaar is.

Kun je hier wat mee?

Succes,

« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/08, 10:32:46 »
Zoek anders in Synaptic specifiek naar openoffice.org-java-common en installeer dit.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

BertvdP

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/08, 14:40:12 »
Citaat van: Prosper
Zoek anders in Synaptic specifiek naar openoffice.org-java-common en installeer dit.
Dit lost het probleem op na een verse installatie, maar na een upgrade vanaf Gutsy speelt er nog een ander probleem (in elk geval voor sommigen): het bestand  ~/.openoffice.org2/user/config/javasettings_Linux_x86.xml blijft naar een oude versie van de JRE verwijzen, wat je ook doet, met als gevolg foutmeldingen over een defecte installatie van Java.
Dit is op te lossen door OOo inclusief snelstarter af te sluiten, het genoemde bestand te verwijderen en OOo weer op te starten. Het bestand wordt dan nieuw aangemaakt met de verwijzing naar de juiste versie.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/08, 21:06:54 »
Omdat ik Hardy Heron opnieuw geinstalleerd heb, heb ik openoffice.org-java-common geinstalleerd.
Java wordt nu goed herkend door openoffice.
Bedankt.

Anko