Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual screen Hardy heron  (gelezen 1201 keer)

havemanr

• Gast
Dual screen Hardy heron
« Gepost op: 2008/05/07, 10:56:29 »
Beste Mensen,

Ik heb nu sinds gister hardy heron erop.
Met vista werkte ik op mijn laptop met daarop mijn plasmascherm.
Daar was het een kwestie van de kabel er in en het werkte.
Maar bij ubuntu niet. Ik heb het al geprobeerd via schermresolutie en daar detecteer
schermen, maar dan vind hij mijn tv ook niet. De vga kabel zit er goed in, dus daar kan het niet
aan liggen.
ook had ik al search gedaan op het forum hier en op google, maar ik kom er niet uit.
Alleen 1 topic gezien over iemand met hetzelfde probleem maar die had een Nvidia kaart.
Ik heb een Intel 945 GM chipset. Alle drivers zitten standaard op Ubuntu zegt Intel zelf.

Het is de bedoeling dat ik mijn bureablad uitbreidt naar mijn tv. Ik heb nu alleen geen idee wat ik moet doen, iemand die me kan helpen?

Mvg.
Ronnie Haveman

Rocco

• Gast
Dual screen Hardy heron
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/11, 22:00:08 »
ik heb me 2e monitor op me kast gezeten... in maak gebruik van de compiz opties voor dynamisch bureaublad.

Ik weet dat 2e monitor een verademing is.. maar ik heb het, na veer gekloot opgegeven :) bureaublad uitbreiden lukt me niet.

Compiz opties bieder wel zeer relaxte alternatieven.. en werkt erg goed, voor mij.

Optie > plasma zelfde bureaublad geven als je laptop, en met aparte muis en toetsenbord alleen op je plasma werken. laptop dichtklappen/wegzetten. Werkt echt geweldig.. 2 monitors blijft lekkerder natuurlijk.

als je een oplossing tegenkomt hoor ik het graag

Greets

Offline shappie

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Dual screen Hardy heron
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/12, 12:04:33 »
Citaat van: Rocco
ik heb me 2e monitor op me kast gezeten... in maak gebruik van de compiz opties voor dynamisch bureaublad.

Ik weet dat 2e monitor een verademing is.. maar ik heb het, na veer gekloot opgegeven :) bureaublad uitbreiden lukt me niet.

Compiz opties bieder wel zeer relaxte alternatieven.. en werkt erg goed, voor mij.

Optie > plasma zelfde bureaublad geven als je laptop, en met aparte muis en toetsenbord alleen op je plasma werken. laptop dichtklappen/wegzetten. Werkt echt geweldig.. 2 monitors blijft lekkerder natuurlijk.

als je een oplossing tegenkomt hoor ik het graag

Greets
Dat ga ik ook eens proberen dan ;). Maar idd ik heb het ook opgegeven. Zolang je schermen niet heltzelfde zijn is het volgens mij onmogelijk. En als ze hetzelfde zijn is het vast nog wel lastig, maar dat weet ik niet ;)
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -