Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox thema's  (gelezen 1141 keer)

jody

• Gast
Firefox thema's
« Gepost op: 2008/05/06, 14:31:39 »
De knappe firefox-skins binnen Ubuntu zijn schaars, grafisch minder aantrekkelijk, lettertype-indeling minder leesbaar dan in Windows. Redelijk ironisch als je het mij vraagt. Waar kunnen toch thema's gedownload worden - of is het daarop nog wachten?

Wat plugins betreft: op www.deredactie.be, krijg ik een grote grijze pijl op alles wat flash is. Ik heb reeds iets geïnstalleerd dat automatisch aanbevolen werd door Firefox, maar blijkbaar brengt dit geen soelaas. Bovendien krijg ik geen video's afgespeeld op bovengenoemde site. (Op firefox binnen Windows kreeg ik dus blijkbaar andere en betere plugins aangeboden...?)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox thema's
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/06, 14:34:45 »
Citaat van: jody
De knappe firefox-skins binnen Ubuntu zijn schaars, grafisch minder aantrekkelijk, lettertype-indeling minder leesbaar dan in Windows. Redelijk ironisch als je het mij vraagt. Waar kunnen toch thema's gedownload worden - of is het daarop nog wachten?
O.a. de weergave van lettertypes in Firefox kun je als volgt flink verbeteren:
http://computertip.googlepages.com/directdoen
(punt 3 en punt 5)

Ook bepaalde lettertypes wil je hebben (via de multimedia-handleiding):
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

Groet, Pjotr.

jody

• Gast
Firefox thema's
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/06, 19:43:20 »
Bedankt, ik heb beide links gevolgd en de instructies doorgevoerd. Toch merk ik weinig verschil. Ik stoor me mateloos aan het feit dat flash niet automatisch wordt afgespeeld of andere filmpjes die ik niet krijg afgespeeld - doet me denken aan toestanden van jaren geleden. Dacht even dat Opera de boel zou oplossen, maar ook daar dikke problemen (filmpjes, flash websites) die ik onder Windows nooit had. Iemand een oplossing?

groetjes

Offline kramer65

• Lid
Firefox thema's
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/06, 19:51:12 »
Met de flash kan ik je niet helpen. Om het algemene uiterlijk van firefox en eigenlijk van heel de ubuntu installatie wat mooier te krijgen kan je naar http://www.gnome-look.org/ gaan. Hier staan heel veel thema's iconen en meerdere dingen waarmee je je installatie mooier kan maken.

Ikzelf hou bijvoorbeeld van clearlooks achtige dingen met hele simpele icoontjes. Maar ga zelf eens kijken en download wat je leuk vindt. Installatie gaat via   Systeem > Voorkeuren > Uiterlijk

Succes!

jody

• Gast
Firefox thema's
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/07, 13:59:13 »
Bedankt voor de tip; er staan inderdaad erg knappe creaties tussen. Maar één simpele vraag: hoe gebruik ik effectief  een gedownload pakket aan pictogrammen of een compleet thema? Dat is me nog onduidelijk.

Groeten

Offline nor

• Lid
Firefox thema's
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/07, 18:28:58 »
Toen ik voor 1e keer firefox opstart, zag de letter(type) niet uit. Na de installatie van msttcorefont ziet de letter(type) veel beter uit. Ik heb veel minder last van vermoeid ogen.