Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internettijd instellen - ouderlijke controle  (gelezen 2947 keer)

Offline pokemon

  • Lid
internettijd instellen - ouderlijke controle
« Gepost op: 2008/05/06, 13:27:47 »
Kan je in ubuntu de loginuren voor ubuntu zelf en/of internettijd ergens instellen per gebruiker? (Ik werk in ubuntu Hardy sedert kort)

Offline ivo

  • Lid
internettijd instellen - ouderlijke controle
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/06, 14:00:25 »
http://www.kernel.org/pub/linux/libs/pam/Linux-PAM-html/sag-pam_time.html

Verder was er laatst hier nog een draad waarin als ik me goed herinner 'timed' werd genoemd, maar dat kan ik zo gauw niet vinden.

Verder kan je nog kijken of je in je kabel-modem, of ander aparraat dat je voor je internet aansluiting gebruikt, zaken kunt instellen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline ivo

  • Lid
internettijd instellen - ouderlijke controle
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/06, 14:05:15 »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline pokemon

  • Lid
internettijd instellen - ouderlijke controle
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/06, 14:59:22 »
De vermelde draad vind ik niet zo interessant, er wordt voornamelijk gediscussieerd over zin en onzin van de beveiliging. Instellen via mijn modem geeft slechts de mogelijkheid om begin en einduur in te stellen.
Ik heb nog een andere topic over dit onderwerp gevonden via zoekterm parental control (geen idee hoe ik deze hieraan koppel).

Ik zal alle tips nog eens van dichter bij bekijken. Momenteel is het me nog niet duidelijk.

kurosaki_ichigo

  • Gast
internettijd instellen - ouderlijke controle
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/06, 15:14:25 »
Een timere op modem ofzo zetten? Bij een ex vriendin hadden ze dat om 11 uur ging de modem automatisch uit.

Offline ivo

  • Lid
internettijd instellen - ouderlijke controle
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/06, 15:21:43 »
Citaat van: pokemon
De vermelde draad vind ik niet zo interessant, er wordt voornamelijk gediscussieerd over zin en onzin van de beveiliging. Instellen via mijn modem geeft slechts de mogelijkheid om begin en einduur in te stellen.
Ik heb nog een andere topic over dit onderwerp gevonden via zoekterm parental control (geen idee hoe ik deze hieraan koppel).

Ik zal alle tips nog eens van dichter bij bekijken. Momenteel is het me nog niet duidelijk.
Die draad was inderdaad achteraf niet die ik bedoelde.
Maar goed, wat is er onduidelijk aan mijn eerste reactie om naar PAM te kijken.
OF om te zien of je instellingen kunt maken in je modem/router?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

kurosaki_ichigo

  • Gast
internettijd instellen - ouderlijke controle
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/06, 15:43:49 »
Je kunt uiteraard ook de internet kabel eruit trekken

Offline jan11000

  • Lid
internettijd instellen - ouderlijke controle
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/06, 16:33:21 »
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar de pc in huiskamer zetten, en de kinderen opvoeden dat ze ook nog iets anders moeten doen dan met de computer bezig zijn.
In de huiskamer is ook nog veilig voor de kinderen ivm afspraken maken met vreemden.

Offline pokemon

  • Lid
internettijd instellen - ouderlijke controle
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/06, 21:55:29 »
De pc staat in de huiskamer. Internetkabel eruit trekken is niet de bedoeling aangezien ik dan zelf ook niet meer op internet kan. Wat betreft de opvoeding is deze instelling een ondersteuning van de afspraken: de kinderen mogen tussen dat en dat uur op internet en pc. Hierdoor wordt de grijze zone echt zwart en is dus niet meer voor discussie vatbaar. Als je zelf kinderen hebt en geen 'supernanny' bent zal je ook wel weten dat het niet altijd gemakkelijk is om je als ouder aan de regels te houden.

M.a.w. ik wil per gebruiker rechten kunnen instellen.

Wat ik niet begreep van PAM was wat hier de achterliggende gedachte was. De pagina waar je me naar toe stuurde kwam me op het eerste zicht over als chinees. (tweede zicht is er nog niet van gekomen, maar je mag altijd een situering geven van wat ik me van PAM moet voorstellen)

Offline ivo

  • Lid
internettijd instellen - ouderlijke controle
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/06, 22:44:12 »
Citaat van: pokemon
(tweede zicht is er nog niet van gekomen, maar je mag altijd een situering geven van wat ik me van PAM moet voorstellen)
Sorry hoor, maar hoe moeilijk kan het zijn? En het staat er echt niet in het chinees.

"it restricts access to a system and or specific applications at various times of the day and on specific days"
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.