Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu titelbalk verdwenen  (gelezen 2726 keer)

xubuntu titelbalk verdwenen
« Gepost op: 2008/05/05, 23:51:40 »
Hey,

Ik kwam afgelopen zaterdag terug van vakantie en toen belde een vriend van mij waarvoor ik Xubuntu heb geïnstalleerd op zijn pc. Hij had een probleem: ineens waren de titelbalken (waarmee je o.a. kunt minimaliseren en afsluiten) verdwenen. Heb al een beetje lopen zoeken naar de oplossing, maar nog niet kunnen vinden. Iemand een idee hoe ik die terug kan krijgen?

Overigens werken de knoppen m.b.t. vensterdecoraties niet. Er treed daar een onbekende fout op.

Verder is er ook een error met dpkg. Moest sudo dpkg --configure -a intikken om dat probleem deels op te lossen. Hij geeft nu nog steeds af en toe een foutmelding.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline iceman564

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/06, 09:33:03 »
ik heb ineens hetzelfde probleem,ik kan ook niet meer minimaliseren/afsluiten.
Tevens wordt de bovenkant van de vensters onder de titelbalk geplaatst, en kunnen ze niet meer worden versleept -en/of verkleint/vergroot.

PieterD

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/06, 18:14:42 »
Heb daar ook veel problemen mee gehad. Opeens waren zelfs de beide taakbalken verdwenen. Probeer eens

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg‭Heb Xubuntu uiteindelijk aan de kant gegooid en draai nu Kubuntu. (Gnome is me te langzaam en bovendien heb ik het eigenlijk niet zo op twee taakbalken).

servaas-xubuntu-user

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/06, 19:51:48 »
toets combinatie alt + f2 dan xfwm4 -- replace ?

Sam Vimes

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/03, 10:28:31 »
Citaat van: PieterD
Heb daar ook veel problemen mee gehad. Opeens waren zelfs de beide taakbalken verdwenen. Probeer eens

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg‭Heb Xubuntu uiteindelijk aan de kant gegooid en draai nu Kubuntu. (Gnome is me te langzaam en bovendien heb ik het eigenlijk niet zo op twee taakbalken).
Dag mensen:
Ik gebruik kubuntu, en liep (al voor de tweede maal) ook tegen dit probleem op. De eerste keer heb ik alles opnieuw geïnstalleerd, daar wil ik niet weer aan beginnen. Maar de bovengenoemde hulp werkt niet, want ik kan niet switchen . Sudo werkt niet  (‭ ~$ sudo
usage: sudo -h | -K | -k | -L | -l | -V | -v
usage: sudo [-bEHPS] [-p prompt] [-u username|#uid] [VAR=value]
            {-i | -s | }
usage: sudo -e [-S] [-p prompt] [-u username|#uid] file ...   )

en su + wachtwoord geeft "verificatie fout".
Hoe nu verder? toch weer opnieuw installeren?

mans tierelier

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/03, 00:36:30 »
mijn wachtwoord in de terminal wordt niet geaccepteerd, terwijl het bij andere Ubuntu toepassingen wel wordt geaccepteerd, hoe wordt ik dan root?

Offline joop905

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/03, 00:56:33 »
staat  toevallig caps locks of num lock aan

GrJ.

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/03, 06:33:54 »
ook gehad dat de panelen waen verdwenen.
dit was mijn oplossing.

alt f2
/usr/bin/xfce4-panelen dan uitvoeren
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/03, 07:27:37 »
Citaat van: PieterD

je kan gewoon één taakbalk weghalen hoor ;
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz