Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat is er mis met deze site ?  (gelezen 2121 keer)

Wat is er mis met deze site ?
« Gepost op: 2008/05/03, 19:06:45 »
Op Digidier gaat m'n CPU altijd over de 90 % voor Firefox, verloopt alles schokkend en traag.  Als ik te snel klik of scroll, will FF gaan hangen.  
Ik werk met Hardy, en meen dat ik flashplugin-nonfree goed heb geïnstalleerd, envenals Sun-Java 6.06.

Het werkte goed onder Gutsy en ik heb geupgrade met de knop.  Wel nadien die plugin en flash opnieuw geïnstalleerd.
Wat ontbreekt er nog ?

Het vreemde is dat het onder Virtualbox (XP) op dezelfde laptop wel goed draait... En dat is dan Internet Explorer :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline joop905

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/03, 20:12:15 »
hier niets aan de hand komt niet boven de 22%
in Xp weet ik niet

Offline bwman

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/03, 20:24:58 »
hier ook niets aan het handje , pc zit ook zo tussen de 20 en de 30 %
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Mij

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/03, 20:28:51 »
heb je flash, gnash, swfdec?
edit: niet goed gelezen

mss flashplugin eerst volledig verwijderen en installeren? mss helpt het

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/03, 20:52:41 »
Bij mij merk ik wel dat het hoger uitschiet als ik naar die site surf...
maar niet boven de 90%. Ik denk dat het komt door java/flash/enz.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/03, 21:47:41 »
Tja, ik heb het allemaal nog eens eerst helemaal gesloopt, maar dan ook echt alles eruit.  Dan terug geïnstalleerd.  Geverifieerd in de terminal dat alle plugins goed zitten.  Dan bij de site van linspire (uit de multimedia-documentatie) alles gaan testen.  Alles werkt, java, flash en shockwaveflash.  Op een bepaalde site zegden ze me zelfs dat ik adobe 9 had (dank u voor de bevestiging).  Ik heb bij about:plugins gekeken.  Het is er en het werkt. Alleen als het wat veel flash tegelijk is, zoals bij Digidier of op deze site waarnaar Linspire verwijst onder "more examples of flash" krijgt ie het: CPU naar over de 90, en snel heel warm worden.

Zucht...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/03, 21:51:38 »
Op deze webstek zit er een nieuwsticker (bovenaan, gebaseerd op java-script), die m'n Intel Core 2 Duo processor naar 50 % jaagt:
www.kranten.com

Geen fout in Firefox, ook geen fout in Sun Java JRE. "Gewoon" een slecht geschreven stuk javascript op die webstek. Bah.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/03, 21:55:10 »
Bah inderdaad, maar het is wel zo, dat IE in XP onder VB op deze zelfde laptop er toch minder moeite mee hefft. ..

Offline shappie

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/03, 22:27:36 »
Citaat van: pjotr123
Op deze webstek zit er een nieuwsticker (bovenaan, gebaseerd op java-script), die m'n Intel Core 2 Duo processor naar 50 % jaagt:
www.kranten.com

Geen fout in Firefox, ook geen fout in Sun Java JRE. "Gewoon" een slecht geschreven stuk javascript op die webstek. Bah.
Idd hier zie ik ook heel duidelijk verschil met andere sites. De site die Prosper gaf gaf weinig problemen, niet extreem hoog en deed het voor de rest goed.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/03, 22:35:23 »
Citaat van: Prosper
Bah inderdaad, maar het is wel zo, dat IE in XP onder VB op deze zelfde laptop er toch minder moeite mee hefft. ..
Slechte software heeft uiteraard geen problemen met slechte Javascripts..... :-(

« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/04, 00:04:32 »
Ik heb 'm !!!

Ben eens goed gaan rondneuzen in /usr/lib/mozilla ... en omstreken.
Blijkt dat er drie zijn: mozilla
                                mozilla-snapshot
                                mozilla-firefox
Allemaal hebben ze een subdirectory "plugins"
Die mozilla-snapshot had alleen maar die subdirectory plugins, met daarin één plugin "libjavaplugin.so", maar let op: die verwijst naar "mozilla-snapshot-javaplugin.so" in de directory /etc/alternatives/
Die op zijn beurt verwijst naar ... Java 1.5 :(
Heel de boel verwijderd.
Nog niet gedaan, al leek het beter te gaan (whishful thinking vooral ;) )

In /usr/lib/mozilla-firefox/plugins staan alle goede plugins, degene ook die ik (ik heb niet in detail nagegaan) terugvind bij "about:plugins".  Geen probleem dus, want dat zijn degenen die zouden moeten werken, nietwaar ?

In /usr/lib/mozilla/plugins staat (nu verleden tijd) ook een libjavaplugin.so, verwijzend naar een andere in /etc/alternatives.... Die verwijst op zijn beurt naar Java 1.6 Lijkt goed ?  Nee, want dit is 1.6 update nul bij wijze van spreken, niet de update 6 !  Even hernoemd (op zeker spelen) en dan de goede ge "sudo cp'ed" (geen symbolische of andere link meer, gewoon hard copy !) .
Dan weer even gaan kijken op Digidier: geen centje pijn.  Het beste bewijs: ik tik hier nu al een kwartier aan dit stukje, en het draait op de achtergrond :lol:  :)

Moraal: nooit opgeven !

Edit: Tweede les: dit is ook wel een goed voorbeeld van vervuiling door meerdere upgrades en veel zelf klooien.  Maar zo is er tenminste voor mij nog wel een zak aan ;)

« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/04, 00:27:11 »
Enfin, helemaal "opgelost" is het niet, want het blijft ook slechte java op die site. Alleen kan ik nu tenminste zien op welke onderdelen, bij welke pagina's.  Jammer genoeg is dat vooral een pagina die als kruispunt fungeert en je dus voortdurend moet langsgaan. Als ik kan uitvissen welk onderdeel er problemen geeft, zal ik eens een mailtje sturen (en ook als ik het niet héél precies kan zeggen).

Het is nu in elk geval terug bruikbaar.