Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: software refoweb  (gelezen 2092 keer)

Skilltone

• Gast
software refoweb
« Gepost op: 2008/05/01, 13:22:55 »
Goede middag,

Ik weet niet of er hier iemand is die ermee werkt, maar waag de kans. Refoweb werkt met een 3d plein. Dit plein is weer eens niet voor Linux. Dus installeer ik het met wine. installeren is prima, alleen werken ho maar. ik krijg de melding;

active worlds browser
DLL loading error:  MFC42.DLL

Ik kom nog niet op hun forum reageren, moet namelijk nog "goedgekeurd" worden. Kon wel het forum op om te kijken, en zag al aardig wat Suse, Mandriva en ook Ubuntu gebruikers zeuren erover. Ik weet niet of iemand een idee/oplossing hiervoor heb?

Mvg

Martin

software refoweb
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/01, 13:29:38 »
waarschijnlijk is die dll niet aanweizg in een wine-installatie. ga op uw windows pc naar \windows\system32 en kopieer mfc42.dll naar .wine/drive_c/windows/system32. probeer het hierna nog eens.

Skilltone

• Gast
software refoweb
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 13:46:36 »
ik heb geen dual boot, heb je mij wine een dualboot nodig dan?

software refoweb
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 13:49:14 »
nee dat is niet nodig, maar bijlange niet alle software werkt in wine. vaak hebt ge wat ontbrekende dll's nodig uit een windows installatie.

hebt ge geen enkele windows pc in de buurt? anders even op het net zoeken.

Skilltone

• Gast
software refoweb
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 13:59:41 »
Ik heb DLL bestanden van internet via zipbestanden. Ik heb volgende gedaan (bijgehouden in tomboy)

Open bestand in, met rechtermuisknop uitpakken hier

/home/martin/mfc42/mfc42.dll

Toepassing-->wine-->browse C:/
ZOEK OP
/wine/drive_c/windows/system32

Sleep bestand mfc42.dll naar de andere schermpje.

Krijg melding DLL Loading error MSVCP60.dll

Doe hetzelfde als de eerste keer

Start op, bekende balletje, en dan niks. helemaal niks. geen melding of wat dan ook. Mag ik hier van uitgaan dat niet werkt of kan ik IE onder wine draaien, misschien werkt het dan wel.

Mvg

Martin

software refoweb
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/01, 14:15:29 »
IE onder linux kan: http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page

Anders open je het even via de terminal.
wine "/home/jouwnaam/.wine/drive_c/Program Files/de/rest/naar/deze/software.exe"

Dan krijg je een debug waarde te zien waar je soms wel wat aan kan hebben.

software refoweb
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/01, 14:21:23 »
Vlerknozem:

Dat ie4linux gaat waarschijnlijk niet werken. In Gutsy kreeg ik het al niet meer aan de praat.

Of is het inmiddels bijgewerkt naar Hardy?

Skilltone

• Gast
software refoweb
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/01, 16:15:24 »
Dat rapport wat daaruit snap ik niks van, ben een starter. en ie4linux installeerd niet eens. dus geen refoweb. ik heb nog virtualbox geinstalleerd, maar sorry ik snap niet hoe het werkt. en uit de engelse documentatie kom ik niet uit. dus laat ik maar een dualboot maken ;)

software refoweb
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/01, 16:31:37 »
ge moet gewoon windows installeren in virtualbox. zoals op een gewone pc dus :)

software refoweb
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/04, 14:55:40 »
Citaat van: Skilltone
Goede middag,

Ik weet niet of er hier iemand is die ermee werkt, maar waag de kans. Refoweb werkt met een 3d plein. Dit plein is weer eens niet voor Linux. Dus installeer ik het met wine. installeren is prima, alleen werken ho maar. ik krijg de melding;

active worlds browser
DLL loading error:  MFC42.DLL

Ik kom nog niet op hun forum reageren, moet namelijk nog "goedgekeurd" worden. Kon wel het forum op om te kijken, en zag al aardig wat Suse, Mandriva en ook Ubuntu gebruikers zeuren erover. Ik weet niet of iemand een idee/oplossing hiervoor heb?

Mvg

Martin
Heb zelf ook al een paar van die dlls proberen installeren en dat werkte gewoon niet. Het programma dat refoweb gebruikt als 3dplein ondersteunt Linux op dit moment helemaal niet, dus daar kun je weinig verder aan doen.

Beste tip is idd: XP o.i.d. in Virtualbox installeren. Dan werkt het w.s. wel.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Skilltone

• Gast
software refoweb
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/04, 16:09:05 »
Goede middag,

Ja was er ook achter, zo werkt het wel via de virtualbox. ik heb wel bij virtualbox me video op 16 mb gezet, niet dat ik opengl krijg maar wel beter beeld ;)

Iedereen bedankt,

Martin