Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade naar Hardy Heron geeft probleem met LAMPP  (gelezen 686 keer)

Offline jozik

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Upgrade naar Hardy Heron geeft probleem met LAMPP
« Gepost op: 2008/05/01, 11:13:59 »
Ik heb gisteren Hardy Heron geïnstalleerd via een upgrade. Het starten van LAMPP gaat goed, maar vervolgens kan Joomla! de database niet vinden: "Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL". Als ik in een terminalvenster 'mysql' invoer krijg ik de kreet: "ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)". PHPMyAdmin geeft een vergelijkbare melding: "#2002 - De server reageert niet (or the local MySQL server's socket is not correctly configured)"
Blijkbaar heeft Hardy Heron instellingen van d eMySQL socket verkeerd gezet, weet iemand hoe ik dat weer kan herstellen?
N.B. de hele LAMPP-configuratie staat in /opt, de default installatiemap hiervoor. Ik weet dat MySQL op een andere plek wordt ge:instralleerd als je het installeert via synaptic.
In 1987 begon ik met Windows (versie 1.0 op 5.25" diskettes). Verstand komt blijkbaar met de jaren...