Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: backup foutje !!!!!!  (gelezen 1594 keer)

backup foutje !!!!!!
« Gepost op: 2006/08/10, 12:58:16 »
ik ben weer eens lekker slim bezig geweest tijdens het backuppen van mijn /home folder.
ik ben zo slim geweest om de backup op te slaan in (ja tis echt waar) mijn /home folder en heb deze even lekker een paar uur door laten draaien.
de bestanden kan ik wel verplaatsen naar de prullenbak maar als ik ze permannent wil wissen krijg ik steeds de error algemene fout bij het wissen van /home/...... en blijven de bestanden lekker staan..

kan ik dit nog oplossen zonder weer 2 dagen bezig te zijn met opnieuw installeren????

had net alles perfect ingesteld en geinstalleerd en nu loopt het toch op het laatste moment nog in de soep , hopelijk hebben jullie de oplossing voor mij (en hopelijk is dat niet het opnieuw installeren van ubuntu)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

backup foutje !!!!!!
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/10, 13:09:37 »
ik heb ondertussen de bestanden uit de prullenbak kunnen wissen met sudo??? maar aan mijn schijfruimte is niet veel veranderd , voor het maken van de backup had ik nog 29gb schijfruimte over en nu na het legen van de prullen bak (alle backup bestanden gewist) heb ik nog maar 13,8gb over..

ik heb deze backups gemaakt met keep ,

iemand een idee wat hier aan de hand is???

Azalin

• Gast
backup foutje !!!!!!
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/10, 13:23:10 »
Klinkt als een oneindige loop... kopie van je home folder maken in je home folder :) het klinkt ook alsof je prullenbak nog niet

backup foutje !!!!!!
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/10, 13:30:03 »
ja.... lochisch eigenlijk he....

tis gelukt , bedankt voor het snelle antwoord , denk zelf niet meer zo snel na 18 uur schermpjes kijken...

Azalin

• Gast
backup foutje !!!!!!
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/10, 15:47:50 »
Weet ik alles van :) Blij dat het gelukt is in elk geval... Nou, niet meer doen h

backup foutje !!!!!!
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/10, 21:29:16 »
nee , zulke fouten moet ik niet te vaak maken.... en het was nog wel mijn eerste probleemloze linux install tot daar aan toe , nog geluk gehad dat ik net op tijd zag wat er aan de hand was want die 10 gig had makkelijk 30 gig kunnen worden en dan was ik zeker 4 uur aan het wachten geweest op een lege prullenbak (nou 2 uur en wat minuten).

gelukkig ben ik geen ezel en leer ik gelukkig veel van mij (vele domme) fouten. :)

Azalin

• Gast
backup foutje !!!!!!
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/10, 23:01:43 »
Ach... je kan het ook zo zien: ik deed ooit sudo chown alex /* DOE DIT NOOIT! NOOIT! NOOIT! Daardoor werdern er dingen die root rechten hadden ineens user rechten... Daaaag OS :) En dat was MIJN foutloze install... mja, daarna dus niet meer :)
Dus het kan altijd erger ...

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
backup foutje !!!!!!
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/11, 12:10:32 »
Ja, als root "rm -rf /" inkloppen of zo. Da's wel zo handig van die commandootjes, ze zijn zoooooooooo powerful!
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

backup foutje !!!!!!
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/01, 14:16:32 »
Hallo,

Ik heb zo een zelfde probleem als hierboven staat beschreven, helaas ben ik een echte beginner en ik zou niet weten hoe ik e.e.a. voor elkaar kan krijgen.
ik ken al die opdrachten met sudo nog niet zo en misschien is er iemand die mij wilt helpen bij het verwijderen van dit bestand uit de prullenbak.

wanneer ik de prullenbak wil legen dan krijg ik het volgende bericht:

Fout "Naam te lang" tijdens het verwijderen van "/home/robert/.Trash...up-data/increments

wanneer ik dan in de prullenbak op het bestand klik dan is het inderdaad oneindig...

help please help.... :( :(

Groetz Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

backup foutje !!!!!!
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/01, 21:28:30 »
jawel soms moet je gewoon zelf de oplossing zien te vinden.
ik ga natuurlijk niet stil zitten wanneer ik tegen een probleem aanloop die ik zelf veroorzaakt heb. wel nu de bovenstaande problemen heb ik als volgt opglost:

eerst natuurlijk allerlei info zoeken op dit forum en als je goed zoekt dan vind je die oplossing ook wel alleen jammer dat die allemaal her en der verspreid staan.

Ik ben op een gegeven moment terecht gekomen in de https://wiki.ubuntu.com/NlTerminalHowto en daarin las ik dat er een programma bestond dat mc heet, een soort norton commander.
Dit progrmma kan je in de terminal met de volgende commando: sudo apt-get install mc
installeren en ook via de synaptec is het te installeren.

Start dit op door in de terminal mc in te tikken en dan krijg je een mooi hulpprogramma te zien.
Zoek de desbetreffende directory op en verander de attributen zo dat iedereen de lees en schrijfrechten krijg.
Verplaats de directory naar de desktop.
Start hierna in de terminal gksudo nautilus op en klik op de directory, het enige wat je dan hoef te doen is op de DEL-toets te drukken en de directory het is voorgoed naar het hiernamaals verdwenen.

Misschien een beetje omslachtig gevonden maar het werkt wel.
:D Groetz, Robert. =)
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)