Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] na upgrade komt het syteem niet verder dan Grub met even later de ash  (gelezen 611 keer)

Offline rman

  • Lid
Hoi mensen,

Ook ik heb mijn ubuntu(64AMD) geupgrade naar 8.04.
Na de herstart zag ik tot verbazing in GRUB twee (vier met safety mode) ubuntu's staan, dit naast de memory check en mijn windows xp. De eerste Ubuntu met een andere patch (2.6.24-16)versie werkte niet. De tweede verwijzing naar Ubuntu werkte wel.
Het vreemde is dat ik na mijn eerste ubuntu 8.04 sessie, voor de tweede maal herstarten, ik de tweede (werkende ubuntu verwijzing) niet meer zag. Als ik nu de enige (was de eerste) Ubuntu verwijzing gebruik dan zie ik de eerste minuten het bekende ubuntu opstart scherm met het logo, embleem en de voortgangsbalk. Na die paar minuten verschijnt er op een zwarte scherm een ash prompt. Met de laatste kan ik niet zo veel daar (met ls) daarin niet mijn /boot directory zie wel de anderen.

Ik heb Knopix live sessie gestart om naar mijn GRUB menulst te kijken, maar ik kan deze niet wijzigen, daar ik de rechten er niet voor heb. Sudu of su werkt niet.!

Ik hoop dat dit duidelijk is en dat iemand mij kan helpen.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/15, 19:55:59 door rman »
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

na upgrade komt het syteem niet verder dan Grub met even later de ash
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/29, 19:06:24 »
Heb je SuperGrub al gedownload? en het daarmee geprobeerd.
http://supergrub.forjamari.linex.org/
Als dat niet wil lukken zal je een clean installatie moeten doen.
Wel eerst je gegevens back-uppen of een aparte /home aanmaken als het lukt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.