Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Torrents downloaden onfhankelijk van gebruiker  (gelezen 2704 keer)

mblink

• Gast
Torrents downloaden onfhankelijk van gebruiker
« Gepost op: 2008/04/29, 12:00:28 »
Hallo, ik ben nog maar een Linux beginneling, maar even een vraagje.

Ik heb nu sinds dit weekend Hardy geinstalleerd en heb twee gebruikers aangemaakt.

Ik download regelmatig zaken via Bittorrent (op dit moment met Azureus). Probleem is echter dat als je een download start onder de ene gebruiker, dat deze alleen download als die gebruiker is ingelogd. Stel, ik log in en start een download. De volgende dag logt mijn vrouw in onder haar acoount, maar de torrent gaat dan niet door met downloaden.

Ik zou graag zien dat er een soort service (is dat een windows term?) wordt gestart die onafhankelijk van het wel of niet ingelogd zijn van een gebruiker de downloads gewoon voortzet.

Is er een torrent client waarmee dit mogelijk is?

Bij voorbaat dank.

Milan

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/29, 14:02:10 »
Ik denk dat hier de "Switch user" wel werkt: je kiest "switch user" i.p.v. logout, en dan kan een andere user inloggen terwijl jou account (en alles wat erin draait) in de achtergrond actief is.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/29, 14:09:00 »
Service is geen Windowsterm, het betekent dienst. Diensten staan dan ook onder Systeem, Beheer, Systeemdiensten

prodinho

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/29, 14:21:30 »
Citaat van: mblink
Ik zou graag zien dat er een soort service (is dat een windows term?)
Ja de Linux-term hiervoor is daemon

Google anders ff op Torrent daemon client of iets dergelijks.

Edit: eerst zoekactie levert dit op: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=510077

2e Edit: Zoek anders ff naar Torrentflux

Deze torrent client draait op een webserver, dus als daemon. Je moet wel eerst ff een webserver opzetten;

In een terminal:
sudo taskselKies dan voor LAMP server en volg alle stappen.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/29, 14:26:05 »
Citaat van: prodinho
Ik zou graag zien dat er een soort service (is dat een windows term?)
Ja de Linux-term hiervoor is daemon

Google anders ff op Torrent daemon client of iets dergelijks.

Edit: eerst zoekactie levert dit op: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=510077

2e Edit: Zoek anders ff naar Torrentflux

Deze torrent client draait op een webserver, dus als daemon. Je moet wel eerst ff een webserver opzetten;

In een terminal:
sudo taskselKies dan voor LAMP server en volg alle stappen.
Je hebt meer gelijk ;)
Ik zou echter geen server opzetten maa,r als iemand eerder suggereerde, switch user gebruiken

prodinho

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/29, 14:31:54 »
Okee dan heb ik het verkeerd begrepen..

Ik dacht dat u de bedoeling had om alle downloads te laten verder gaan zodra de PC word opgestart.. dus zonder eerst aan te moeten melden ;)

mblink

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/29, 17:56:16 »
Het was idd de bedoeling om ook zonder aanmelden te werken. De clou is dat als ik onder mijn account een torrent start en de volgende dag logt iemand anders in onder zijn/haar account, dat die torrent dan gewoon doorgaat met downloaden, ondanks dat ikzelf niet ben ingelogd.

Ik heb in ieder geval iets om mee te beginnen, bedankt alvast.

Inmiddels is het gelukt om torrentflux te installeren. Ga het eens uitproberen.

prodinho

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/08, 09:47:50 »
Het was idd de bedoeling om ook zonder aanmelden te werken. De clou is dat als ik onder mijn account een torrent start en de volgende dag logt iemand anders in onder zijn/haar account, dat die torrent dan gewoon doorgaat met downloaden, ondanks dat ikzelf niet ben ingelogd.

Ik heb in ieder geval iets om mee te beginnen, bedankt alvast.

Inmiddels is het gelukt om torrentflux te installeren. Ga het eens uitproberen.
Okee dan.. post ff je bevindingen hier als je er genoeg mee hebt gewerkt!

Quatroking

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/08, 10:39:00 »
off-topic: in windows heb je ook daemons.

mblink

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/05, 19:28:17 »
Ben nu een tijdje met torrenflux bezig en het werkt als een zonnetje. Torrent uploaden naar de server via de webpagina en downloaden maar.

Installeren gaat volgens de 2de edit in de post van prodinho. Eerst een LAMP stack maken met sudo tasksel en dan torrentflux installeren via Synaptic. De server is dan te vinden onder localhost/torrentflux. Werkt voor mij.

MEt de juiste configuratie van de router moet de server ook vanaf buiten beschikbaar zijn, nog niet geprobeerd overigens.

Perfect programma, een blijvertje.