Ik ben nog steeds heel blij met mijn overschakeling van xp naar Ubuntu. Toch zijn er enkele dingen die ik sinds de overschakeling 3 weken geleden nog niet heb kunnen oplossen en waaraan ik me nu toch wel begin te ergeren.
* Slechte werking van flash in firefox... (geen shockwave ondersteuning)
Indien ik bijvoorbeeld naar deze site surf:
http://www.blogotheque.net/spip.php?page=cae_all&lang=en loopt het redelijk fout af...
* Mijn moederbord heeft een 7.1 onboard creative 24 bit soundblaster live! geluidskaart.. Echter krijg ik na vele pogingen nog steeds maar 2 speakers aan de praat (2.1 stereo maw)
* Linux heeft misschien wel de naam om stabiel te zijn, mijn Ubuntu is al verschillende keren gecrasht. In de map /var/crash/ zie ik deze namen als reden van de crash:
_usr_lib_firefox_firefox-bin.1000
_usr_lib_nspluginwrapper_i386_linux_npviewer.bin.1000
_usr_bin_nautilus.0
_usr_bin_metacity.1000
_usr_bin_compiz.real.1000
_usr_share_screenlets-manager_screenlets-manager.py.1000
Die screenlet manager heb ik overigens al verwijderd want die zorgde voor nog meer problemen
Ziezo, deze dingen moesten me even van het hart.
Graag wil ik er wel nog bij vermelden dat ik in die 3 laatste weken zeer veel bijgeleerd heb over linux, hoe het in elkaar zit, hoe de configuratie gebeurt, hoe er constant overal aan gesleuteld wordt, dat de meeste zaken goed gedocumenteerd zijn, hoe de updates en releases in elkaar zitten, pakketbeheer, enzovoort....
Ik gebruik trouwens wel nog steeds Gutsy Gibbon, ik wil nog een maandje wachten voor ik overschakel naar hardy heron.
Mvg