Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Harde schijf kwijt  (gelezen 7310 keer)

Offline HP

• Lid
Harde schijf kwijt
« Reactie #25 Gepost op: 2008/05/03, 15:21:51 »
Ik zie dat het je (al dan niet na mijn uitleg) gelukt is, maar ben je er ook tevreden over? Ik geniet vandaag van het mooie weer, dus geen gepiel hier vandaag, maar ik ga zeker uitvinden of en hoe het mogelijk is om de schijf zelf zichtbaar te maken als aparte schijf.

Tricky is namelijk dat het nu lijkt alsof je bijv. 120GB vrij hebt op de gehele harde schijf, maar die is natuurlijk slechts vrij _vanaf_ bepaalde directories.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Harde schijf kwijt
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/08, 16:40:17 »
Citaat van: HP
Ik zie dat het je (al dan niet na mijn uitleg) gelukt is, maar ben je er ook tevreden over? Ik geniet vandaag van het mooie weer, dus geen gepiel hier vandaag, maar ik ga zeker uitvinden of en hoe het mogelijk is om de schijf zelf zichtbaar te maken als aparte schijf.

Tricky is namelijk dat het nu lijkt alsof je bijv. 120GB vrij hebt op de gehele harde schijf, maar die is natuurlijk slechts vrij _vanaf_ bepaalde directories.
Ben helemaal tevreden. Althans over mijn harde schijven.
Tob nu met het vreemde geval dat mijn Nederlandse menuteksten deels in het Engels blijven staan. Volgens pjotr123 (en die kan het weten) is een deel van Xubuntu nog niet vertaald. Komt dus nog wel.
Thnxx en groet
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline vanadium

• Lid
Harde schijf kwijt
« Reactie #27 Gepost op: 2008/05/08, 21:29:41 »
Als je je schijf zichtbaar wil krijgen op de desktop, dan moet je die mounten onder /media. Trouwens, het is wel overzichtelijker om al je schijven enkel te mounten onder /media (dan zie je je schijf op de desktop) of onder /mnt (dan zie je ze niet op je desktop). Om die onder je home directory te zien verschijnen, gebruik je een linkje in plaats van meteen maar de schijf daar te mounten (let op: technisch kan en mag het allemaal wel, het is alleen niet 'netjes').