Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox 3: af en toe zeer hoge processor- en harde schijfactiviteit.  (gelezen 14134 keer)

Offline Tom

• Lid
Firefox 3: af en toe zeer hoge processor- en harde schijfactiviteit.
« Reactie #25 Gepost op: 2008/04/29, 10:58:10 »
browser.urlbar.MaxRichResults     staat meestal op 12 .
rechts klik aanpassen en op 0 gezet.

heb die tip gelezen op http://www.mozbrowser.nl/forum/index.php

Was in de tijd van Firefox 3 beta 4 .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #26 Gepost op: 2008/04/29, 11:00:01 »
Citaat van: wandarooze

OK, bedankt. Ik ga het eens proberen, kijken of het helpt.  :-)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #27 Gepost op: 2008/04/29, 11:01:54 »
Citaat van: pjotr123

OK, bedankt. Ik ga het eens proberen, kijken of het helpt.  :-)
Nee, helpt niet. Maar ik laat het wel zo staan, want ik hoef die dingen sowieso niet, net als jij.  :-)

Terug naar Epiphany voorlopig.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2008/04/29, 11:04:47 »
Blijft alvast Firefox 3 voor mij. Het "bevriezen" merk ik soms ook, maar niet zo regelmatig dat het sterk stoort.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2008/04/29, 11:07:34 »
Heb de nightly build van firefox geprobeerd: sneller en ziet er ook nog stukken beter uit. Vooral de awesomebar reageert sneller.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2008/04/29, 11:22:14 »
Heb de vraag gesteld nu op het Moz:Forum NL , ben benieuwd.
Als ik een antwoord krijg zal ik die hier posten.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #31 Gepost op: 2008/04/29, 12:49:48 »
Hier twee bugs die te maken hebben met FF en CPU:

"Firefox uses high CPU for extended periods of time when spawning a new window with many tabs already open"
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/firefox/+bug/66350
- voorlopige oplossing voor *deze* bug: niet zo veel tabs openen (duh1)

"high cpu load because of JavaScript"
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xulrunner-1.9/+bug/185469
- heeft iets met java te maken (en niet met JavaScript), anders dan de titel suggereert
- treedt alleen op bij bepaalde sites (die van java gebruikmaken)
- voorlopige oplossing voor *deze* bug: die sites voorlopig niet openen (duh2)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #32 Gepost op: 2008/04/29, 13:44:11 »
Ligt niet aan java. Treedt bij mij al op als Firefox 3 alleen Google in beeld heeft, in zijn enige venster (geen meerdere tabs open).

Offline kihid

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2008/04/29, 13:52:00 »
Ik heb totaal gteen vastloper of freeze met Firefox 3 kan het zo gek niet doen of dat ding loopt als een speer (snel).
Naast U adresbalk staat een pijltje .
Als je daar op vinkt komen er 12 url s.
Ik moet dat niet en heb het via about:config op 0 gezet.
Firefox vliegt super snel bij mij gewoon top.
Welke waarde in about:config heb je dan op 0 gezet? Het is een hele lijst, hè.....  :-)
Deze: browser.urlbar.maxRichResults;0

Oef foutje volgende pagina had ik niet gezien.
OS: Lubuntu 25.04 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

prlwgn

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 2008/04/29, 17:52:57 »
Dit is nou precies wat ik tegen een 1/2 jaarlijjkese vernieuwing heb, men kijkt op de dingen vooruit en gooi er maar een beta produkt in. Ik werk nooit met betaprodukten en hier in HH heb je niet de vrijheid om met de originele versie van FF 20014 door te werken. Dit is echt een commercile vooruitgang die nergens op slaat. Ik zou iedereen willen aanraden om van ubuntu 704 naar ubuntu 804 OP TE WAARDEREN ipv een schone instllatie.Bij mij is alles goed overgekomen en Evolution is ook nog goed werkende met behoud van je berichten. Trouwens FF3 werkt ook nog maar als ik deze site wil opropeen is het iest trager. De rest van de sites komt snel over. In ieder geval sneller dan Windows XP Mozilla.

prlwgn

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 2008/04/29, 18:01:23 »
sorry voor typefouten en type cijfers
Mensen waardeer op"UPGRADE' van 7.10 naar 8.04 kan geen kwaad en je behoud al je plugins en Emailberichten

prlwgn

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 2008/04/29, 18:58:07 »
je krijgt in dit nieuwe besturingssyteem alleen maar vragen en tegenvragen. Ik had bijv. Elisa geinstalleerd in 7.04 werkte goed maar nu niet meer dus verwijderd. Wilde voor de proef eens een spelletje installeren nl. Pingus. Werkt voor geen meter. Dus weer verwijderd. Tsjonge jonge wat een verbetering. Ben ik blij dat ik opgewaardeerd heb via Updatemanager.  Wil dit systeem niet afkraken want gratis blijft gratis. Maar ik bekijk dit systeem nog wel een jaar of wat aan met een scheef oog.Sinds nieuwe installatie is deze site maar armoedig geworden. Kan niet meer  'zoeken'   en al mijn eigen vragen met waardevolle antwoorden bekijken. Het is al zo,n week niet meer te zien.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #37 Gepost op: 2008/04/29, 19:12:16 »
Citaat van: doan
Heb de nightly build van firefox geprobeerd: sneller en ziet er ook nog stukken beter uit. Vooral de awesomebar reageert sneller.
Waar zit die ergens? Is er een .deb van?

Overigens: ik moet zeggen, tijdelijke vervanger Epiphany gaat helemaal als de gesmeerde bliksem, zeg.... Daar word ik wel blij van. Alleen mis ik Adblock....

Offline woteb

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2008/04/29, 20:51:53 »
Citaat van: prlwgn
Dit is nou precies wat ik tegen een 1/2 jaarlijjkese vernieuwing heb, men kijkt op de dingen vooruit en gooi er maar een beta produkt in. Ik werk nooit met betaprodukten en hier in HH heb je niet de vrijheid om met de originele versie van FF 20014 door te werken. Dit is echt een commercile vooruitgang die nergens op slaat. Ik zou iedereen willen aanraden om van ubuntu 704 naar ubuntu 804 OP TE WAARDEREN ipv een schone instllatie.Bij mij is alles goed overgekomen en Evolution is ook nog goed werkende met behoud van je berichten. Trouwens FF3 werkt ook nog maar als ik deze site wil opropeen is het iest trager. De rest van de sites komt snel over. In ieder geval sneller dan Windows XP Mozilla.
Ik moet hier toch een nuance in aanbrengen. Je kunt namelijk Firefox 2 installeren: sudo apt-get install firefox-2En dan vervolgens Firefox 3 negeren (dus niet gebruiken). Niemand verplicht jou dan om met Firefox 3 te gaan werken. Hoewel ik zelf ook niet ben gecharmeerd van Firefox 3 gebruik ik het af en toe, en er zitten ook wel verbeteringen t.o.v. van Firefox 3.

Maar toen Gutsy uitkwam zat er (-TOEN-) ook beta software in, namelijk Gimp. Een maand of wat later was het vanzelf beta-af en een stabiele versie geworden.
En zo gaat het ook met Firefox 3. Beter zo, dan dat Firefox pas in de oktoberversie uitkomt en wij met een LTS zitten met een verouderde Firefox 2. Toen Dapper Drake net uit was kwam Firefox 2 al snel in beeld. Dapper gebruikers moesten toen zelf die (toen) nieuwe firefox 2 met de hand installeren. Die LTS was dus al snel verouderd.

En het kost ons niets. We hoeven er niet voor te betalen zoals bij Microsoft waar je feitelijk betaalde betasoftware koopt en bovendien wordt genegeerd als er problemen zijn.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2008/04/29, 22:18:50 »
Citaat van: woteb
(....) Maar toen Gutsy uitkwam zat er (-TOEN-) ook beta software in, namelijk Gimp. Een maand of wat later was het vanzelf beta-af en een stabiele versie geworden.
En zo gaat het ook met Firefox 3. Beter zo, dan dat Firefox pas in de oktoberversie uitkomt en wij met een LTS zitten met een verouderde Firefox 2. Toen Dapper Drake net uit was kwam Firefox 2 al snel in beeld. Dapper gebruikers moesten toen zelf die (toen) nieuwe firefox 2 met de hand installeren. Die LTS was dus al snel verouderd.

En het kost ons niets. We hoeven er niet voor te betalen zoals bij Microsoft waar je feitelijk betaalde betasoftware koopt en bovendien wordt genegeerd als er problemen zijn.
Helemaal mee eens, maar ik kan me de frustratie van mensen, en dan met name de nieuwere gebruikers wel voorstellen.
Die hebben immers de laatste tijd keer op keer het advies te horen gekregen: "wacht maar op Hardy dan komt alles goed" en nu *is* Hardy er en nu is het voor velen nog verwarrender.....

Uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat alles goed komt en dat Hardy een stabiele opvolger van Dapper zal worden. Maar dat het door de invoering van een aantal nieuwe technieken die eigenlijk nog niet in de voorlopers (feisty, Gutsy) zijn uitgeprobeerd- zoals gvfs, en het nieuwe dexconf/debconf  X configuratie-gebeuren, de FF beta.... - even een tijdje nodig heeft. Waarschijnlijk zal het tegen 8.04.1 allemaal soepeltjes en stabiel  zijn. Er wordt iig hard aan gewerkt heb ik de indruk.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Mij

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2008/04/29, 23:00:12 »
Waar zit die ergens? Is er een .deb van?

Overigens: ik moet zeggen, tijdelijke vervanger Epiphany gaat helemaal als de gesmeerde bliksem, zeg.... Daar word ik wel blij van. Alleen mis ik Adblock....
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-trunk/
uitpakken, dubbel klikken en uitvoeren :)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #41 Gepost op: 2008/04/30, 00:04:23 »
Citaat van: lizardman
Waarschijnlijk zal het tegen 8.04.1 allemaal soepeltjes en stabiel  zijn. Er wordt iig hard aan gewerkt heb ik de indruk.
Juist. Ik heb altijd al gedacht, dat de echte LTS-kwaliteit er pas in komt op 3 juli, met de uitgifte van 8.04.1.

Dat gedoe met Firefox 3 is natuurlijk vervelend, maar verder ben ik nu al onder de indruk van de kwaliteit van Hardy. Hardy voelt beslist degelijker en betrouwbaarder aan dan voorganger Gutsy, en die was al niet slecht.

Het is een betrouwbare dieselmotor, mensen!  In de komende twee maanden wordt hij piekfijn afgesteld en kunnen we onbezorgd bijna drie jaar genieten van deze prachtige versie.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #42 Gepost op: 2008/04/30, 00:05:49 »
Bedankt!

Offline Mij

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2008/04/30, 10:29:12 »
Bedankt!
Is ie bij jou ook beter?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #44 Gepost op: 2008/04/30, 10:35:13 »
Bedankt!
Is ie bij jou ook beter?
Nog niet geprobeerd.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #45 Gepost op: 2008/04/30, 10:57:11 »
Nog een bug die misschien wel voor dit probleem kan zorgen: https://bugs.launchpad.net/firefox/+bug/215728

« Reactie #46 Gepost op: 2008/04/30, 11:00:29 »
Citaat van: lizardman
Helemaal mee eens, maar ik kan me de frustratie van mensen, en dan met name de nieuwere gebruikers wel voorstellen.
Die hebben immers de laatste tijd keer op keer het advies te horen gekregen: "wacht maar op Hardy dan komt alles goed" en nu *is* Hardy er en nu is het voor velen nog verwarrender.....
Ja, ik beveel Ubuntu ook aan aan mijn omgeving; tot vervelens toe geloof ik  :-)

Maar als ik nu al moet zeggen: "Installeer Ubuntu want het is zo goed, maar vergeet vooral niet Firefox3 uit te schakelen (moet je weer uitleggen hoe dat moet) en activeer vooral Tracker niet" dan zul je wel  spottende blikken krijgen...
Dat wordt ook lastig uitleggen op de release-party.

Verder niets dan lof over Ubuntu.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #47 Gepost op: 2008/04/30, 11:06:27 »
Oplossing gevonden:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xorg/+bug/215728/comments/43

Hiep, hiep, .....

Vertaald en uitgebreid:

1. Open Firefox en schakel de herkenning van verdachte websites uit:
Bewerken - Voorkeuren - Beveiliging
Haal de vinkjes weg bij:
- Mij vertellen of de website die ik bezoek een vermoedelijke aanvalsite is
- Mij vertellen of de website die ik bezoek een vermoedelijke vervalsing is

2. Sluit Firefox.

3. Locaties - Persoonlijke map
Beeld - zet vinkje bij: Verborgen bestanden weergeven

4. klik door naar:
/home/gebruikersnaam/.mozilla/firefox/v5593730ffghgzm.default/
(de naam van de laatste map is een voorbeeld; de naam eindigt in elk geval op .default)

en verwijder het bestand urlclassifier3.sqlite en (indien aanwezig) urlclassifier3.sqlite-journal

5. Open Firefox. Het probleem is in dit gebruikersaccount voorbij. Een nieuw bestand urlclassifier3.sqlite wordt aangemaakt maar blijft op 9216 bytes (9 kB).

Let op: per gebruikersaccount herhalen.

Hè hè, dat hebben we ook weer achter de rug....   :-)

Groet, Pjotr.

Staat inmiddels ook in mijn docu:
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #48 Gepost op: 2008/04/30, 11:13:30 »
Zoals ook in de andere reacties staat via de link die ik eerder gaf, is dit echt een tijdelijke workaround. Het is niet bedoeld als permanente fix omdat je een best wel belangrijke/handige functie in Firefox uitschakelt.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #49 Gepost op: 2008/04/30, 11:21:49 »
Citaat van: Johanvd
Zoals ook in de andere reacties staat via de link die ik eerder gaf, is dit echt een tijdelijke workaround. Het is niet bedoeld als permanente fix omdat je een best wel belangrijke/handige functie in Firefox uitschakelt.
Klopt. Maar het werkt wel en we zijn nou van het gedonder af.

Opgenomen in mijn docu:
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu
(punt 1)