Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Earth  (gelezen 9336 keer)

Google Earth
« Reactie #25 Gepost op: 2008/05/01, 14:25:51 »
RJA, ik vargat nog te melden dat mijn grafische kaart een Intel GMA945 videokaart is. Dus die Ati drivers hadden sowieso niet geïnstalleerd mogen worden. Of toch wel?

Offline rja

• Lid
Google Earth
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/01, 15:03:08 »
Citaat van: HermanDegenhart
RJA, zoals je begrijpt zou ik mijn laatste handeling graag terugzetten. Het punt is alleen dat ik maar een deel van mijn oude bureaublad op mijn scherm heb en dat ik niet weet hoe b.v. in Toepassingen te komen. Ik neem aan dat jij veel verstandiger bent dan ik, dus nooit in zo'n situatie terecht bent gekomen en dus ook niet weet over welk soort bureaublad ik het heb, maar als je bedenkt dat alles veel groter is, dus je virtuele bureablad tot ver buiten je scherm reikt, dan kan je je een voorstelling maken. Dus wijs me de weg naar Toepassingen en ik kan je advies uitvoeren.
Doe ctrl alt f2

login met je gebruikernaam en password.

Dan heb je een commandprompt waar je commando's kunt intikken.

Google Earth
« Reactie #27 Gepost op: 2008/05/01, 19:19:48 »
RJA, zoals er goede en slechte tijden zijn, zo zijn er ook goede en slechte berichten. Het goede bericht is dat ik er zowaar in slaagde in opdrachtprompt te komen. Ik deed als eerste je laatste suggestie: sudo dpkg-reconfigure xorg-server . Als antwoord kreeg ik: -bash: sudo: opdracht niet gevonden.
Toen je eerste advies: sudo cp /etc/X11/xorg.conf.x /etc/X11/xorg.conf . Het antwoord daarop was: kan stat niet toepassen op /etc/X11/xorg.conf.x  Bestand of map bestaat niet.
In Windows heb je herstelpunten waarin je de staat van je computer terug kan brengen in de staat waarin hij verkeerde voor je die stomme streek uithaalde. Dus toen alles nog goed werkte. Is er ook zoiets in Ubuntu?

Google Earth
« Reactie #28 Gepost op: 2008/05/01, 19:23:29 »
RJA, ik heb ook lspci in Opdrachtprompt ingevoerd. Daar kwam uit dat ik en Intel 82801G videokaart heb die bovendien lid is van de CH7 family. Althans als ik goed gekeken heb, want ik zag dit scherm voor het eerst.

Offline rja

• Lid
Google Earth
« Reactie #29 Gepost op: 2008/05/01, 19:58:46 »
Toen je eerste advies: sudo cp /etc/X11/xorg.conf.x /etc/X11/xorg.conf . Het antwoord daarop was: kan stat niet toepassen op /etc/X11/xorg.conf.x  Bestand of map bestaat niet.
Sorry, dat had ik verkeerd uitgelegd.

Doe eerst ls -l /etc/X11/xorg*

bij mij staat er bijvoorbeeld :

-rw-r--r-- 1 root root 3581 2008-04-27 01:09 /etc/X11/xorg.conf
-rw-r--r-- 1 root root 3609 2007-04-26 23:31 /etc/X11/xorg.conf~
-rw-r--r-- 1 root root 4159 2007-04-27 20:27 /etc/X11/xorg.conf.ber
-rw-r--r-- 1 root root 3647 2008-04-27 01:07 /etc/X11/xorg.conf.cop

Als bij jouw een recente xorg.conf staat die terug zetten.

bij het eerste commando had ik een tik fout gemaakt. het is.

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Google Earth
« Reactie #30 Gepost op: 2008/05/01, 22:57:13 »
RJA, ik geef het op. Je gecorrigeerde sudo commando werkte nu wel, maar ik kreeg zoveel correcties op mijn toetsenbord gepresenteerd, dat ik nu helemaal nergens meer inkom. Want door het veranderde toetsenbord is de aanslag van mijn wachtwoord veranderd. Zaterdag 17 mei ga ik naar de release party in Amsterdam en zal daar een schone installatie vanaf DVD doen. Ik hoop dat er daar voldoende schijfjes aanwezig zijn, want ik heb ze nog niet. Ik neem twee computers mee, een voor Ubuntu en een voor Kubuntu. Beide 8.04 Hardy. Voor een geslaagde installatie is een schone schijf nodig. Weet jij hoe ik een harde schijf schoonmaak, danwel herformatteer?

Offline rja

• Lid
Google Earth
« Reactie #31 Gepost op: 2008/05/01, 23:17:38 »
RJA, ik geef het op. Je gecorrigeerde sudo commando werkte nu wel, maar ik kreeg zoveel correcties op mijn toetsenbord gepresenteerd, dat ik nu helemaal nergens meer inkom. Want door het veranderde toetsenbord is de aanslag van mijn wachtwoord veranderd. Zaterdag 17 mei ga ik naar de release party in Amsterdam en zal daar een schone installatie vanaf DVD doen. Ik hoop dat er daar voldoende schijfjes aanwezig zijn, want ik heb ze nog niet. Ik neem twee computers mee, een voor Ubuntu en een voor Kubuntu. Beide 8.04 Hardy. Voor een geslaagde installatie is een schone schijf nodig. Weet jij hoe ik een harde schijf schoonmaak, danwel herformatteer?
Ik had die andere thread ook gelezen.

Het was een schone install van Hardy.

Geen schone schijf.

Ik heb me net opgegeven, voor installatie hulp in Amsterdam .

Dus misschien zie ik je daar ;)

Google Earth
« Reactie #32 Gepost op: 2008/05/02, 01:42:44 »
RJA, zou je me nog willen vertellen hoe ik mijn schijven schoonmaak ter voorbereiding van een schone installatie. Als ik dat doe alvorens naar de party te gaan, dan kan ik daar meteen beginnen.
Misschien weet je ook hoe op korte termijn aan installatie DVD's te komen, of hebben ze die daar? Op Amazon.com is Hardy nog niet te koop, wel Gutsy.

Offline rja

• Lid
Google Earth
« Reactie #33 Gepost op: 2008/05/02, 12:27:39 »
RJA, zou je me nog willen vertellen hoe ik mijn schijven schoonmaak ter voorbereiding van een schone installatie. Als ik dat doe alvorens naar de party te gaan, dan kan ik daar meteen beginnen.
Misschien weet je ook hoe op korte termijn aan installatie DVD's te komen, of hebben ze die daar? Op Amazon.com is Hardy nog niet te koop, wel Gutsy.
Ubuntu kun je gewoon downloaden via http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Tijdens de installatie kun je aangeven, welke partities hij moet gebruiken, ik zou niks weggooien - je zou per ongeluk je XP kunnen partitie weggooien.

Als je er niet uitkomt, kun je dat altijd nog in Amsterdam doen