Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-root in primaire of logische partitie ?  (gelezen 805 keer)

Offline elspierre

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Ubuntu-root in primaire of logische partitie ?
« Gepost op: 2008/04/27, 15:44:52 »
Ik werk met Windows XP. Windows staat in een primaire partitie en ik heb ook nog een  2e primaire partitie met data. Ik heb bovendien nog een niet-gepartitioneerde niet-toegewezen  ruimte van 50 G op mijn IDE-schijf. Ik wil een dual boot systeem maken met Ubuntu 8.04.

Wat kan ik nu het beste doen. Ubuntu bij installatie met de live CD op 3 logische partities zetten ( root, swap en home)   ofwel de root in een primaire partitie en de swap- en home- in 2 logische partities of maakt het niet uit wat ik doe. Krijg ik geen opstartproblemen als de root niet in een logische partitie staat ?

Ik ben een beginneling met Ubuntu en daarom wat onzeker.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.

Offline 3rwin

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 16:05:59 »
De root van Ubuntu werkt ook op een logische partitie alleen primair heeft de voorkeur.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 16:40:25 »
Persoonlijk denk ik dat het niet uitmaakt wat je doet. Je hebt zowieso een extended partitie nodig aangezien je meer dan 4 partities wil. Je kan een derde primaire gebruiken voor /, en dan een extended voor /home en swap (zo zou ik het wellicht doen om "estetische" redenen), maar je zou ook meteen alles in de extended kunnen zetten: echt, ik denk dat het niet uitmaakt.