Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netwerkproblemen  (gelezen 931 keer)

Offline peter3

  • Lid
netwerkproblemen
« Gepost op: 2006/08/08, 16:35:20 »
Ben hier alweer met een nieuw probleem...

De zopas ge

socratux

  • Gast
netwerkproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/08, 17:16:56 »
Heb je geen extra service/deamon/clients geinstalleerd die dit euvel kan veroorzaken? Ik heb dit ook eerder gehad en in alle gevallen had het te maken met bijv. een app. die wilde communiceren met bijv. een server die er niet was. Dan kun je lang wachten :P

Offline peter3

  • Lid
netwerkproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/08, 17:19:47 »
Citaat van: socratux
Heb je geen extra service/deamon/clients geinstalleerd die dit euvel kan veroorzaken? Ik heb dit ook eerder gehad en in alle gevallen had het te maken met bijv. een app. die wilde communiceren met bijv. een server die er niet was. Dan kun je lang wachten :P
niet dat ik weet... ik heb gewoon alle updates ge

socratux

  • Gast
netwerkproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/08, 17:22:36 »
Ik had bijv. een NIS client (is voor 1 user op het hele netwerk) draaien, maar geen server aan staan hiervoor. Dit duurde echt minuten lang voordat hij langs die melding was.

Doet dit probleem zich vanaf het begin al voor, of is het na het installeren van pakketten geweest?

Offline peter3

  • Lid
netwerkproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/09, 00:03:07 »
Citaat van: socratux
Doet dit probleem zich vanaf het begin al voor, of is het na het installeren van pakketten geweest?
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het ook gebeurde v

socratux

  • Gast
netwerkproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/09, 11:59:21 »
hmm, hij loopt dus ook op wat anders vast, wanneer jij je netwerkkaart uitzet..

Heb je al nieuwe updates opgehaald en naar dapper ge-upgrade?

Het vastlopen bij unmounting local filesystem kwam bij mij een keer voort uit een defect geheugen. Probeer eens een RAM test, die op de Knoppix cd/dvd bijv.
Mocht je telkens inconsequente fouten tegenkomen, dan zou ik even naar de hardware kijken.

Voor de rest zijn draadloze kaarten niet echt mijn specialiteiten :P, ik kan je hier niet eacht mee helpen vrees ik.
Zet hem anders even op de topic draadloos netwerken onder beginners en installatie

Offline peter3

  • Lid
netwerkproblemen
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/09, 13:12:14 »
ok, bedankt

(alle upgrades en updates zijn uitgevoerd)