Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Synology 207+ mounten, hoe?  (gelezen 2508 keer)

Offline ejfrolich

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Synology 207+ mounten, hoe?
« Gepost op: 2008/04/26, 22:07:06 »
Ik ben nu al 2 weken bezig uit te zoeken hoe ik deze NAS kan mounten aan mijn systeem. Ik heb al vele tips gehad die mij nog steeds niet hebben gebracht bij de oplossing. Ik heb dus een nieuw draadje gestart om te kijken of anderen de zelfde NAS gebruiken en weten hoe dit aan te pakken.

Via "netwekverbinding maken" kan ik een smb mount maken. Die werkt wel een beetje maar ik kan geen commandows (vanuit de terminal) geven waarmee ik in een NAS directory bewerkingen kan uitvoeren. Ook is dan in programma's de NAS niet beschikbaar.

Ik heb deze handleiding doorlopen om NFS te activeren in de NAS: http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/NFS_note.pdf

Hierna is het wel mogelijk een ssh verbinding te maken. Die komt keurig op het bureaublad te staan. Helaas is het dan niet mogelijk om in te loggen, de inlogcodes die ik voor het apparaat heb ingesteld werken blijkbaar niet. Hoe dat wel te regelen is mij niet duidelijk.

Ook een regel in dstab opnemen om het apparaat te kunnen mounten werkt niet. ok dan kom ik niet in loginschermen of meld het systeem dat het opgegeven IP adres helemaal niet zou bestaan.

Heeft iemand van jullie zo'n apparaaat en weet wel hoe dit aan het werk te krijgen. Na twee weken stoeien aardig te twijfelen over UBUNTU. Ik ben al ruim een jaar geleden geheel overgestapt maar dit gaat mijn pet echt zwaar te boven. Dit doet de concurentie echt stukken beter. En dan te bedenken dit het inwendige van deze NAS geheel onder Linux draaid...

Enfin wie kan me op het juiste spoor zetten?? Eerder heb ik in dit draadje "http://forum.ubuntu-nl.org/topic/25010" al veel geschreven en advies gekregen wat mij nog niet aan een werkend systeem heeft geholpen. Ik hoop dat het nog wil lukken...

1b4n3Zz

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 11:46:39 »
Ik heb zelf nog niet zolang ubuntu 7.10 ,dus ben geen expert, maar ik heb zelf ook een synology 207+.
Ik snap alleen niet precies wat je wilt. Kan de mappen benaderen op de manier zoals je beschreef en ik bewerk ze in browser.

Offline ejfrolich

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/28, 13:27:32 »
Een voorbeeld om te verdduidelijken waar ik mee zit.

Ik heb veel muziekbestanden staan op de NAS. Die moeten vaak nog bewerkt of in een ander formaat omgezet. Zoals het nu werkt kan ik b.v. binnen het programma Audacity de NAS niet berijken. Dat betekend dat ik bestanden voor bewerken eerst naar de lokale schijf moet copieeren om ze vervolgens te bewerken en weer terug te schrijven. Dat is een nogal omslachtige manier.

De SMB map die ik gemaakt heb is wel zichtbaar op het bureaublad maar verder dus nergens te vinden.

Het moet toch mogelijk zijn om deze ext3 schijven te mounten binnen Linux? Dat is dus wat ik maar niet voor elkaar krijg. Blijkbaar snap ik iets niet en is er binnen het forum niemand bekend met hoe het op te lossen.

Offline ejfrolich

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/02, 22:47:53 »
Ik heb nog wat verder onderzoek gedaan...

Als ik Putty gebruik kan ik met SSH in mijn Nas komen. Als ik in een gewoon terminal scherm probeer een ssh verbinding te maken (sudo ssh -D 192.168.178.27 met poort 22 en admin als gebruiker) kan ik niet inloggen.
Als ik probeer via "verbinden met server" kom ik ook niet voorbij de login.

Kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg.

Offline popmarter

• Lid
Re: Synology 207+ mounten, hoe?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/20, 19:13:04 »
Ik zit met precies dezelfde situatie, ook zelfde NAS etc. Ik wil met mp3tag dat draait onder WINE bestanden op mijn NAS editen en direct opslaan. ik kan alleen die NAS niet benaderen vanuit MP3tag. Wel gewoon met de browser op smb://ip.adres./music/.

Is het jou/iemand nog gelukt?

Offline wowo

• Lid
Re: Synology 207+ mounten, hoe?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/20, 20:24:32 »
Ik zit met precies dezelfde situatie, ook zelfde NAS etc. Ik wil met mp3tag dat draait onder WINE bestanden op mijn NAS editen en direct opslaan. ik kan alleen die NAS niet benaderen vanuit MP3tag. Wel gewoon met de browser op smb://ip.adres./music/.

Is het jou/iemand nog gelukt?
Het makkelijkst kan je deze map mounten op je pc met behulp van NFS.
Zie :http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=31&t=2828 en http://wiki.ubuntu-nl.org/community/NFS
Deze "map" komt dan bij locaties verwisselbare media te staan. Als het mounten gelukt is, kan je de map automatisch koppelen bij het starten van de computer door een regel in /etc/fstab op te nemen (zie link).
Succes mij is het zo gelukt.
Desktop Ubuntu 16.04 LTS