Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?  (gelezen 1832 keer)

Jeroenphp

  • Gast
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Gepost op: 2008/04/26, 19:59:48 »
Ik heb het forum afgezocht naar deze vraag. Kan iemand mij vertellen of updaten automatisch gaat? Is het zo dat als os vernieuwd wordt dat je de nieuwe versie er overheen kunt zetten?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jeroen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 20:04:42 »
Citaat van: Jeroenphp
Ik heb het forum afgezocht naar deze vraag. Kan iemand mij vertellen of updaten automatisch gaat? Is het zo dat als os vernieuwd wordt dat je de nieuwe versie er overheen kunt zetten?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jeroen
Gaat niet automatisch.
http://computertip.googlepages.com/opwaarderen

Maar 8.04 is een LTS-versie, die maar liefst 3 jaar meegaat (veiligheidsupdates). Ik zou zeker niet over een half jaar alweer overstappen, want dat is geen LTS-versie.

Offline siegi

  • Lid
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 20:10:20 »
Eerst en vooral.
In oktober komt versie 8.10 uit. Hoogst waarschijnlijk word die afgeraden voor beginners omdat er veel nieuwe technologiën in gaan getest worden.

Bij het uitkomen van een nieuwe versie krijg je in update manager zo'n melding te zien. Als je dan daarop klikt upgrade je. (sommige raden dit af, maar in de meeste gevallen werkt het wel goed)

Offline Merel

  • Lid
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/26, 20:16:51 »
Aanvullend bij het screenshot van siegi[/b ] ....
Druk op UPGRADE en laat hem maar doen ; komt dik in orde.
Het is trouwens de meest eenvoudige en snelste manier als je reeds de vorige versie had staan.
Twee  oude desktops Windows XP + Ubuntu 14.04

Offline Tom

  • Lid
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/26, 20:22:47 »
Maar om zeker te spelen download de ISO van de 8.10 en laat hem dan eerst eens lopen met uw versgebrande Live Cd (image)
Dan weet U al iets of er problemen komen of zijn , en dan aan U de keuze natuurlijk.
Ik raad ook de LTS aan om die te houden zijt ge toch zeker.
Maar ja wie ben ik.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Jeroenphp

  • Gast
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/26, 23:07:44 »
Dit is een zeer interessant onderwerp waar nog rustig over na kunnen denken met een verse ubuntu os 8.04 die nog enkele jaren meegaat. Begrijp ik goed dat , als er een nieuwe versie uitkomt (bijvoorbeeld 8.10 dat die versie vanaf cd uitgeprobeerd kan worden op een pc waar al de 8.04 versie draait en als je het heel zeker weet , je kunt besluiten om over versie 8.04 heen te installeren?
Ik vind dat op flashgebied nog wel een en ander verbeterd mag worden in de nieuwe versie. Browsen  is niet de (visueel) sterkste kant van linux.
Jeroen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/26, 23:17:00 »
Citaat van: Jeroenphp
Ik vind dat op flashgebied nog wel een en ander verbeterd mag worden in de nieuwe versie. Browsen  is niet de (visueel) sterkste kant van linux.
Jeroen
Niet zo snel in je oordeel.....  :-)

Heb je dit allemaal al gedaan?
http://computertip.googlepages.com/directdoen

en dit:
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

Jeroenphp

  • Gast
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/26, 23:23:11 »
Ik ga er naar kijken pjotr123 en laat het je weten indien mijn mening hierdor veranderd. Ik ga eerst even slapen want mijn ogen rollen er bijna uit.

Hoi, Jeroen

Offline vilamar

  • Lid
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/27, 08:36:11 »
Citaat van: siegi
Bij het uitkomen van een nieuwe versie krijg je in update manager zo'n melding te zien. Als je dan daarop klikt upgrade je. (sommige raden dit af, maar in de meeste gevallen werkt het wel goed)
Net zoals de vorige distributie ugrades is het hier deze keer ook weer foutloos verlopen. Bijna, enkel de scanner terug instellen. Prachtige functie is het, die distributie upgrade. Een nieuwe installatie kost me steeds dagen werk om alles opnieuw te installeren en in te stellen.

Jeroenphp

  • Gast
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/27, 10:44:48 »
Hallo Pjotr123, Ik heb jouw website doorgenomen wat betreft multimedia en alles uitgevoerd zoals je het omschrijft. Het resultaat met flash is wat beter maar blijft voor mij teleurstellend. Kijk zelf eens naar een flashsite van mij die buitengewoon schokkerig is met ubuntu en een lust voor het oog met mac osx en zelfs met windows:-)   Kijk hier een via jouw ubuntu met ff : www.xappix.nl/browneyes

Ik ben benieuwd naar jouw indruk

Groet,
Jeroen

Offline vilamar

  • Lid
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/27, 13:19:42 »
Loopt hier in ieder geval perfect met ff in 8.04. Het kan dus

Jeroenphp

  • Gast
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/27, 13:29:30 »
Ik weet niet wat het is maar nij mij wordt de site die ik als voorbeeld heb gegeven schokkerig getoond alsof alles beetje bij beetje in de browser wordt geladen. Bij mijn andere machines gaat het prima (iMac en dualcore hp)
Ik heb ubuntu op een pentium4 A40 toshiba notebook.

Jeroen

Hendrikdegraaf

  • Gast
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/27, 14:13:36 »
Gebruik je wel de flashplugin-nonfree (adobe flash player)? Gnash werkt gewoon niet echt lekker.

Jeroenphp

  • Gast
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/27, 14:25:42 »
Ik heb gnash gedeinstalleerd en de nonfree staat geinstalleerd. ~Systeem opnieuw gestart maar flas blijft erg schokkerig. Geen verbetering. Het geluid kraakt ook. Ter info: 1gb werkgeheugen P4 machine
Jeroen

Offline vanadium

  • Lid
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/27, 16:26:57 »
Perfect en 100% soepel hier, maar ik heb (met mij ATI kaart) wel géén desktopeffecten aanstaan! Opletten nog steeds met de desktopeffecten en sommige grafische kaarten. m.a.w.: zet eens je desktopeffecten af en probeer eens opnieuw.

Jeroenphp

  • Gast
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/27, 17:04:46 »
Goed, ik heb bij voorkeuren>uiterlijk>Visual effects NONEaangevinkt dat bedoel jij toch?  Flas werkt echt nog niet zoals het hoort kijk bijvoorbeeld ook eens op www.xappix.nl/index.php?foto_galerie

Je hoort daar tumbnail foto's te zien en geen witte vlakken in de hokjes. Ook vind ik dat grote grijze ding met die pijl erin overal waar flash is spuuglelijk en dat zou ik ook graag kwijt willen.

Jeroen

Offline Mij

  • Lid
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/27, 17:12:17 »
Citaat van: siegi
Eerst en vooral.
In oktober komt versie 8.10 uit. Hoogst waarschijnlijk word die afgeraden voor beginners omdat er veel nieuwe technologiën in gaan getest worden.

Bij het uitkomen van een nieuwe versie krijg je in update manager zo'n melding te zien. Als je dan daarop klikt upgrade je. (sommige raden dit af, maar in de meeste gevallen werkt het wel goed)
http://www.ubuntu.com/files/hardy/804upgrading/update-manager-upgrade-804.png
Volgens mij niet als je een lts-versie hebt. Je zult dan "update-manager -d" moeten uitvoeren.

Offline vanadium

  • Lid
upgraden naar een 9 versie hoe gaat dat staks?
« Reactie #17 Gepost op: 2008/04/27, 18:32:37 »
Ik heb het inderdaad over System - Preferences - Appearance - tab: Visual effects. Weerom heb ik geen probleem met de site die je linkt. Ik zit nochthans met ATI Radeon Mobility, die onder Linux niet te ideaal is.

@doan: je kan update manager instellen dat hij enkel verwittigt bij long term releases, of iedere keer, of nooit (zie Softwarebronnen, Updates tab).

Of je nu je LTS houdt tot de volgende LTS of met het laatste nieuwe wil meehollen is volgens je persoonlijke smaak en keuze.