Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeemgeluid uitschakelen in terminalvenster  (gelezen 1296 keer)

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Systeemgeluid uitschakelen in terminalvenster
« Gepost op: 2008/04/26, 12:24:04 »
Hoi allen,

Heel tevreden van Hardy, alleen één dingetje waar ik me vreselijk aan erger...

Als ik in de terminal de tab-toets gebruik zodat de namen van bestanden, mappen en commando's "volledig uitgeschreven" worden in plaats van ze zelf volledig te schrijven (rare verwoording hé?), dan maakt mijn systeem steeds dat vreselijke systeem-geluid "puut" vanop z'n moederbord.

Is dit ergens uit te schakelen?

Alvast bedankt,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 17:38:30 »
Vreemd: bij mij is die beep uitgeschakeld, zowel in een gnome terminal als in een virtuele terminal (Ctrl+Alt 1 tot 6). Goede zaak, vind ik. Wellicht wordt het uitgeschakeld met System - Preferences - Sound preferences - System beep. In 7.10 had ik dat nog via één van de manieren hier http://www.cyberciti.biz/faq/how-to-linux-disable-or-turn-off-beep-sound-for-terminal gedaan, maar ik weet niet meer dewelke.

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 20:28:35 »
Idd Vanadium, dat was het :) Daar moest het vinkje worden weggehaald voor "Systeembel inschakelen" onder het tabblad "Systeembel".

Dank je,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog