Ik had hetzelfde probleem na een upgrade van Gutsy naar Hardy. En behalve dát had ik nog meer problemen, waaronder het opnemen van het geluid die niet meer werkte. Ik heb ruim 4 dagen zitten struinen over internet (inclusief uiteraard dit forum), en ik vond er geen oplossing voor. Uiteindelijk besloot ik een "fresh install" uit te voeren. Gutsy eraf, en Hardy erop. Dat was voor mij niet zo'n probleem, omdat ik Ubuntu nét anderhalve week geleden voor het eerst op mijn PC geïnstalleerd had.
Gek is overigens wèl dat ik na de upgrade van Gutsy naar Hardy bij het opstarten in GRUB kon kiezen uit versie 8.04 met twee verschillende kernelversies. Bij de "oude" kernelversie kreeg ik alleen textmode te zien, terwijl bij de nieuwe kernelversie gewoon Hardy opstartte.
Ik ben een complete newbie (en dus nog nat achter de oren voor wat betreft Linux), maar kan het dáár niet aan liggen? Ik bedoel dan dat deze twee kernelversies elkaar in de weg zaten waardoor Hardy kuren ging vertonen? Dat is voor mij de enige verklaring. Nu ik een complete nieuwe installatie heb gedaan zijn alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon....