Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows programma's op een veilige manier?  (gelezen 715 keer)

Offline SirX

• Lid
Windows programma's op een veilige manier?
« Gepost op: 2008/04/25, 20:49:43 »
Omdat mijn vader zijn XP-machine herhaaldelijk na vrij korte tijd onklaar wist te maken (virussen, spyware etc), heb ik vandaag Hardy op zijn computer geinstalleerd. Werkt allemaal perfect en hij kan bijna alles doen wat hij moet doen... Bijna, want hij heeft twee taal-cd's waarmee hij Engels leert en waarmee hij de uitspraak kan oefenen. Nu draaien die cd's natuurlijk weer alleen onder Windows.

Ik weet dat ik die programma's kan installeren als ik Wine installeer, maar geef ik dan daarmee ook de virussen en spyware etc weer een kans? Of is er een andere manier waarop het veilig kan? Het enige alternatief dat ik nu kan bieden is via dual-boot weer even naar XP gaan. Maar dan heeft hij weer geen echte trigger om terug te keren naar Ubuntu....

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/25, 21:20:09 »
Aangezien dat hij alleen zijn taalprogramma zal draaien onder wine lijkt het me geen probleem.
De vraag is natuurlijk of je dat taalprogramma aan de praat krijgt onder wine.

Je kan ook windows volledig virtueel onder linux draaien. Met bv virtualbox. In de virtuele windows kan je dan als extra beveiliging internet uitzetten. Zodat ie alleen onder linux kan internetten.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 17:48:23 »
Behoorlijk wat kans dat het lukt met wine. Er zullen geen risico zijn voor virussen en spyware.