Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Griekse mu met toetsenbordlayout US International?  (gelezen 1416 keer)

Offline vanadium

• Lid
Griekse mu met toetsenbordlayout US International?
« Gepost op: 2008/04/25, 16:12:24 »
Ben ik het of is inderdaad de mogelijkheid de griekse mu te typen verdwenen in Hardy? Ik dacht dat je de griekse mu kon typen met rechtse Alt + m. Nu krijg ik praktisch geen symbolen uit mijn toetsenbord, behalve de € met rechter-alt + e of rechter-alt 5.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 18:01:31 »
Voor een keer dat ik een vraagje stel...

Ter verduidelijking: het valt me op dat ik onder Hardy heel wat minder tekens uit het toetsenbord kan toveren met US International layout. Ik ben er (bijna) zeker van dat ik onder vorige versies met rechts-alt+m een mu (van "micro") kon typen, en een vermenigvuldigingsteken met rechter alt + "+" enz.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 19:23:51 »
klopt vlgs mij ja. Maar ik heb wel een soort oplossing, je kunt aan je balk de applet: palet met tekens en symbolen toevoegen. Daar zit o.a ook de µ in.
Ik heb ook al geprobeerd om de us_intl keyboard weer terug te krijgen (dus zonder dead keys) maar dat wil niet lukken, want hij blijft gewoon die dead keys houden..... Jammer.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/26, 19:54:24 »
Het zou kunnen dat je krijgt wat je wil door USA International (AltGr Dead keys). Dank zij jou post heb ik trouwens m'n µ terug! Die is er met USA International (with dead keys), dus niet met "Alternative international (former us_intl)" dat ik eerst staan had.

Je moet blijkbaar wel de andere US varianten verwijderen: zolang de andere er nog staat, heeft een nieuwe USA variant blijkbaar geen effect.

Ze zijn er allemaal! µ×÷¥’‘¾½¼€¤³²¡`äåé

Wat mij betreft, is dit opgelost. Laat ook nog eens weten of het voor jou OK komt.