Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy geinstalleerd... en nu?  (gelezen 1530 keer)

Gabrie

• Gast
Hardy geinstalleerd... en nu?
« Gepost op: 2008/04/25, 01:49:17 »
Hi

Zojuist de Hardy Alternate desktop CD gedownload en gebrand. Laptop met Gutsy erop gestart, daarna CD erin en upgrade gestart. Ging best goed. Na eerste start even een scherm probleem en automatisch weer uitgelogd worden, maar na een keertje in safe mode inloggen was dat weg.

Verder geen issues met de upgrade, alles werkt weer prima, geen settings kwijt. Zelfs compiz draaiende kubus deed het meteen.

Maar goed, daar zit ik dan met mijn nieuwe desktop.... wat zijn nu de echt grote verschillen met Gutsy? Ik kan weinig echt specatulaire dingen terug vinden. Ja ik heb idd de sites gelezen met reviews over beter memory management en wat sneller opstarten. Maar.... is that all???

Gabrie

- beetje teleurgesteld -

Offline BlackBurn

• Lid
    • http://www.robmaas.eu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/25, 08:06:00 »
Aangezien 8.04 een LTS versie is, hebben de ontwikkelaars zich het meeste gefocussed op stabiliteit.
Echter door een tijdje te werken met 8.04 kom je steeds meer dingen tegen die gewijzigd zijn, zelf ben ik over veel dingen erg tevreden, vooral FF3 is bij mij veel stabieler.

Hier staan wat wijzigingen genoemd: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=82253
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Rune

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/25, 11:02:29 »
Een nieuwe versie houdt niet in dat er allemaal shiny nieuw geek dingen in zitten. Het houdt eerder in dat de software versies geupgrade zijn. En met een nieuwe versie houdt dat voornamelijk major upgrades in, dus het is allemaal wat stabieler en er kan hier en daar een nieuw knopje zitten. Maar de functionaliteit voor een desktop zit er allemaal in. Misschien dat er een keer een nieuwe icon theme komt ofzo, maar dat is het dan ook zo'n beetje.

om je vraag te beantwoorden:
'yup, that is all'

Wat wil je nog meer hebben dan?

Offline BlackBurn

• Lid
    • http://www.robmaas.eu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/25, 11:25:57 »
Als je, je toch een beetje in de nieuwigheid wil wanen is het inderdaad een goed idee om een andere icon-set te nemen en misschien een andere theme etc. Heb ik ook gedaan en je voelt echt alsof je in een keer in een andere wereld binnen stapt.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/25, 11:37:31 »
Het ligt er misschien ook een beetje aan hoe je het bekijkt. Als ik hem vergelijk met de vorige LTS dan zijn de verschillen toch wel behoorlijk hoor. Je moet niet vergeten dat de tussenliggende versies een soort aanloop zijn naar de LTS versie, en als je die allemaal gedraaid hebt dan lijkt het verschil inderdaad een stuk kleiner.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

DerPulle

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/25, 13:26:46 »
Ik vind het verschil aanmerkelijk..

Het zijn veel kleine dingetjes, als ik bijvoorbeeld wat opdrachten in de terminal plak, gaat hij meteen over op actie en vraagt dus meteen een wachtwoord of voert de commando's uit.

Het systeem is bij mij veel vlugger dan eerst, terwijl mijn gutsy gibbon installatie ook net vers was. Ik heb het gevoel alsof mijn muisaanwijzer soepeler reageert, en uiteraard zijn er dingen anders zoals het installeren / verwijderen.

Het mounten van windows schijven gaat een stuk beter! Je kans als het goed is zelfs instellen dat hij bij het opstarten deze automatisch mount, dat moest vroeger volgens mij via de terminal..

Eigenlijk veel handige dingetjes! Ik ben benieuwd wat ik nog tegenkom!

*update*

- Firefox 3 beta 5 draagt ook zijn steentje bij! ook de skin van firefox is automatisch dezelfde als in ubuntu, bij de vorige versie moest je dat allemaal handmatig veranderen.

- Nautilus bladert een stuk beter!

Misschien is het leuk om een topic te starten met alle nieuwigheden die de forumleden ontdekken in ubuntu 8.04?

Hostpik1992

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/25, 13:34:38 »
Ik heb nu ook 8.04 op een van mijn pc's, maar nu is de vraag:

Hoe verwijder ik 7.10? Die staat er nog steeds (wel met een 4,5 gig grote partitie, maar ja.

Offline kihid

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/25, 13:38:04 »
Citaat van: Hostpik1992

Hoe verwijder ik 7.10? Die staat er nog steeds (wel met een 4,5 gig grote partitie, maar ja.
Even de GParted cd erin steken en formateren die partitie, kun je mooi als opslag gebruiken of na een backup van je /home deze met GParted vergroten met 4.5 gig.
OS: Lubuntu 25.04 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

elzo

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/25, 14:42:30 »
frostwire geinstaleerd maar wordt niet geopend in hardy plus audio output plugin voor k3b niet te vinden.
graag een advies of oplossing

bedankt Elzo.

Hostpik1992

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/25, 15:19:22 »
Citaat van: kihid
Citaat van: Hostpik1992

Even de GParted cd erin steken en formateren die partitie, kun je mooi als opslag gebruiken of na een backup van je /home deze met GParted vergroten met 4.5 gig.
G Parded cd? Hoe kom ik daaraan?

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/25, 15:29:19 »
Beter gewoon gparted gebruiken vanuit je gewone Ubuntu sessie. Dan kan je niet per ongeluk je systeempartitie overschrijven.

Je moet wel eerst gparted installeren. Kan via "Applications - Add/Remove...", of via Synaptic, of met de commandolijn.

Offline kihid

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/25, 16:50:53 »
Citaat van: vanadium
Beter gewoon gparted gebruiken vanuit je gewone Ubuntu sessie. Dan kan je niet per ongeluk je systeempartitie overschrijven.

Je moet wel eerst gparted installeren. Kan via "Applications - Add/Remove...", of via Synaptic, of met de commandolijn.
Correct, is inderdaad beter zelf doe ik het nooit want ik weet welke partities wat is, maar om fouten te voorkomen is het beter vanuit Ubuntu zelf.
OS: Lubuntu 25.04 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline ORbit

• Lid
    • http://www.mansolein.com
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/25, 20:09:30 »
Te gek mijn muis word nu standaard herkent als 5-knops !!

Eén van die kleine dingentjes waar je achter komt met Hardy !