Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe driver RTL8187b-modified-jadams-2-1-2008.tar.gz installeren.  (gelezen 674 keer)

Offline chessboxing

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hallo

Ik moet mijn usb wifi die op mijn moederbord is geïntegreerd aan de praat zien te krijgen. De huidige driver rtl8187 standaard in ubuntu werkt maar half. Na 15sec valt de connectie uit.
Ik moet moet deze driver: rtl8187b-modified-jadams-2-1-2008.tar.gz van op deze website: http://www.datanorth.net/~cuervo/rtl8187b/ installeren.

Ik heb de readme en faq gelezen en ook deels opgevolgd omdat ik eigenlijk geen resultaat krijg.

-- tar xvfz rtl8187b-modified-jadams-2-1-2008.tar.gz

-- cd rtl8......

-- ./makedrv (eerst executeable maken)

-- ./wlan0up (eerst executeable maken)

probleem nu is dat mijn standaard (lsmod=)rtl8187 nog werkt en mijn nieuwe driver niet actief wordt. Bij heropstart zie ik ook geen verschil.

Ik draat ubuntu 8.04 LTS x64