Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: meerdere gebruikers: Desktop effects could not be enabled  (gelezen 565 keer)

decibel

  • Gast
meerdere gebruikers: Desktop effects could not be enabled
« Gepost op: 2008/04/24, 20:59:31 »
Hallo,

Ik ben een nieuwe Ubuntu-gebruiker en heb Gutsy Gibbon geinstalleerd op een Acer Travelmate 2201WLC met een ATI Mobility Radeon 9000 IGP grafische kaart. Deze laptop gebruik ik naast een MacMini met OSX 10.5.2. Tot nu toe bevalt het me prima, maar loop wel tgen iets aan waarbij ik hulp nodig heb. Ik heb twee gebruikersaccounts aangemaakt, waarbij een van de accounts onder Systeem->Voorkeuren->Uiterlijk->Visuele Effecten de optie Extra niet lust. Ik krijg de melding "Desktop effects could not be enabled". Onder mijn eigen account werkt het evenwel prima. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Rune

  • Gast
meerdere gebruikers: Desktop effects could not be enabled
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/25, 11:10:09 »
Group membership.

Via groepen wordt bepaald tot welke hardware/services je wel of geen toegang hebt.
Zo moet je in de group cdrom zitten om te kunnen branden en in de groep audio om je volume te kunnen regelen ed. (al zit daar wel wat speling in) hetzelfde geldt volgens mij ook om direct toegang te krijgen tot de grafische kaart. Zorg ervoor dat die ene account die het niet goed doet in dezelfde groepen terecht komt als die andere.