Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: videoprobleem  (gelezen 1973 keer)

Octothorp

• Gast
videoprobleem
« Gepost op: 2008/04/24, 11:56:39 »
Ik gebruik afwisselend Totem en VLC om videos van alle soorten bestandsformaat af te spelen.
Soms toont de videospeler echter enkel een groen 'distorted' beeld, en als ik het dan in een andere videospeler probeer krijg ik hetzelfde resultaat... Enige oplossing is dan uitloggen (of ctrl+alt + backspace) en opnieuw inloggen, dan werkt alles terug...
Iemand enig idee vanwaar dit probleem komt en hoe ik het kan oplossen?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
videoprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/24, 11:58:59 »
Even scherpstellen.  :-)

- wat voor soort videobestand
- welke videokaart heb je
- op stuurprogramma draait die kaart?
- heb je de volledige multimedia-ondersteuning?
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

Octothorp

• Gast
videoprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/24, 12:13:30 »
*het gebeurt bij alle soorten videobestanden denk ik.. Ik heb het vooral al meegemaakt met avi's.
*Ik heb een Nvidia Geforce 6600 GT 128mb
*Stuurprogramma met hardware-versnelling voor recente grafische kaarten van NVIDIA (Beperkt ondersteunde stuurprogramma's)
*ja enkel mplayer-mozilla-plugin stond niet geinstalleerd...

Heb wel gemerkt dat ik met gxine niets kan afspelen...

eric_edgy

• Gast
videoprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/24, 12:17:17 »
Dit probleem ben ik ook al eens tegengekomen, daarom heb ik verschillende mediaplayers. Een goed alternatief is deze : http://dekorte.homeip.net/download/gnome-mplayer/

Octothorp

• Gast
videoprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/24, 12:21:49 »
Maar het beeld blijft stuk ook in andere mediaplayers, dus als het misloopt in totem en ik probeer dan met VLC dan blijft het beeld groen met strepen (het geluid loopt wel door overigens)...
Maar ik heb gnome-mplayer nu eens geinstalleerd via synaptic, missch helpt het toch...

Octothorp

• Gast
videoprobleem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/24, 17:24:38 »
Heb het net terug gehad, ik dubbelklikte in totem, alles begon traag te gaan, het beeld werd volledig paars deze keer en aan het geluid te horen bleef de avi met haperingen verder spelen. Na Alt+F4 en een tijdje wachten werd de applicatie afgesloten, indien ik nu terug probeer af te spelen (in eender welke mediaplayer) is het beeld paars...

Octothorp

• Gast
videoprobleem
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/25, 17:00:39 »
bump

Het begint heel irritant te worden..

Offline vanadium

• Lid
videoprobleem
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/25, 18:17:47 »
En staan je desktopeffecten aan? Zet die even af: mogelijk zijn je video afspeelproblemen dan verholpen.

Speedboy

• Gast
videoprobleem
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/25, 18:25:43 »
Dat is een compizprobleem sinds ik (s)mplayer gebruik ben ik dat nog zelden tegengekomen.  Dus je kan dat ook installeren of je video-output (tijdelijk) veranderen in VLC van xv naar x11 (of het net terug op xv zetten als je nu iets anders hebt staan).

Octothorp

• Gast
videoprobleem
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/28, 17:28:35 »
ok ik heb nu ook msplayer geinstalleerd, tot nu toe geen probleem meer gehad... Indien het nog faalt, probeer ik dat van die video-output eens..
Bedankt

Octothorp

• Gast
videoprobleem
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/28, 20:28:29 »
Hoe verander ik die video output?
Want ik heb het terug voor, ik dubbelklik op een avi bestand, hij opent het met smplayer en ik krijg groen beeld...
Enige oplossing die ik ken is uitloggen en terug inloggen....

Octothorp

• Gast
videoprobleem
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/03, 01:55:10 »
AAargh! Zo irritant! Volgens mij heeft het missch iets te maken met de tv out (dualview) die ik gebruik.
Het ergste van al is dat het zo compleet random gebeurt! Ik kijk een film, film gedaan, ik sluit smplayer af, browse wat door mijn files dubbelklik op een andere avi en tadaaaaaa
Kapot beeld!

Offline nor

• Lid
videoprobleem
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/03, 15:15:25 »
Kan je de film met mplayer niet afspelen? Dan moet je video-output aanpassen. Start mplayer => open menu met rechterknop voor Preferences => tabblad video => kies x11 of xv => herstart mplayer.

Dan speelt de film misschien nu wel af.  Ik kon de eerste keer ook niet film met (s)mplayer afspelen.  Al had ik deze handleiding uitvoeren, en werkt het toch niet helemaal niet goed. Na aanpassing lukte het wel.