Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hij is er hardy heron  (gelezen 6432 keer)

Offline John K

• Lid
hij is er hardy heron
« Reactie #25 Gepost op: 2008/04/24, 18:54:08 »
Ik ben aan het downloaden van http://releases.ubuntu.com/8.04/   PC (Intel x86) desktop CD, maar deze blijft hangen op 97 % Heeft iemand een idee wat ik moet doen om de laatste 3 % binnen te halen?

John k

hij is er hardy heron
« Reactie #26 Gepost op: 2008/04/24, 19:36:20 »
Citaat van: John K
Wat is het verschil tussen de CD iso en de DVD iso?

John k
De DVD bevat al meerdere pakketten, die hoef je dan niet te downloaden. Kost je natuurlijk wel een DVD, en het downloaden duurt langer.
Op de chat te vinden als debiantux

hij is er hardy heron
« Reactie #27 Gepost op: 2008/04/24, 19:40:41 »
Ben nu, op 7 of 8 minuten, aan 45 % van de Alternate via TuDelft.

Wilde er ook bijhoren. :)

Edit: en een mooie 100 % !
Steeds een deftige 800 tot 900 kB/sec gehad.

Nu nog de Live-CD...

Her-Edit: in 12 minuten alles binnen. TOP :lol:
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

hij is er hardy heron
« Reactie #28 Gepost op: 2008/04/24, 20:03:30 »
Upload staat wel op maximaal, maar hoger dan 50 Kb is ie nog niet gekomen (terwijl dat wel kan). Download eens wat sneller mensen! :D
Op de chat te vinden als debiantux

JimZ

• Gast
hij is er hardy heron
« Reactie #29 Gepost op: 2008/04/24, 22:19:29 »
eendje schreef:
Citaat
Als je naar de datum van de bestanden kijkt kan het niet. Die staan nl op 23 april om 3:00 's morgens (bijvoorbeeld desktop i386 versie). Sommigen staan zelfs op 22 april.
Nou, ik heb net nog even de md5sum van die ISO die ik vanmiddag gedownload heb (de AMD64 Alternate) gecheckt met die welke wordt opgegeven op de officiële site en die is hardstikke correct, dus hoe het dan met die datum zit weet ik niet maar mijn ISO is dus zeker de goede.

Gr,
Jim

Offline schep

• Lid
hij is er hardy heron
« Reactie #30 Gepost op: 2008/04/25, 11:25:39 »
wacht even,

ik dacht dat software updates altijd via Update Manager gingen? Als ik de mij Update Manager draai, dan staat daar keurig de mogelijkheid voor een update naar de nieuwe 8.04 ubuntuversie. De reden dat ik het nog niet heb gedaan is dat ik erg tevreden ben over hoe mijn 710 draait en vrees dat ik veel moet gaan sleutelen, wat voor een leek als ik die werkt op ubuntu geen prettig vooruitzicht is.

Mijn vraag is dus, waarom spreekt iedereen over torrents en sites, als de reguliere wijze de meest eenvoudige oplossing lijkt? Of is datgene wat de andere posters in dit topic willen, iets anders dan 'gewoon updaten' wat ik overweeg?

Offline lizardman

• Lid
hij is er hardy heron
« Reactie #31 Gepost op: 2008/04/25, 11:56:49 »
Vaak wordt een 'verse' installatie gezien als beter dan een upgrade.
De verse installatie heeft verschillende voordelen ten opzichte van de upgrade, zeker als je je /home map op een aparte partitie hebt staan. Want die kun je dan bij een verse installatie gewoon laten staan en dan neem je dus alles mee over nar de nieuwe installatie.
Verder wordt de partitie waarop het systeem staat bij een verse installatie opnieuw geformatteerd, en dan is er dus geen fragmentatie meer, voorzover die al aanwezig was.

ook kunnen er geen fouten ontstaan bij het vervangen van systeem bestanden, want de oude bestanden bestaan gewoonweg niet meer, dus alles is zeker nieuw.
Wel is het zo dat er veel instellingen van programma's in je /home map staan in de verborgen mappen, en die moet je bij zo'n verse instal met behoud van /home wel even in de gaten houden omdat er nieuwe versies van die programma's worden geinstalleerd en dus die configuraties wel eens verouderd zouden kunnen zijn of niet helemaal compatible met de nieuwe versies.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline schep

• Lid
hij is er hardy heron
« Reactie #32 Gepost op: 2008/04/25, 12:12:47 »
ok, dus een update zou juist tot meer geknoei kunnen leiden dan een verse installatie? Aangezien mijn 7.10 nog maar 2 weken oud is, zou ik die natuurlijk als 'vers' kunnen beschouwen, toch?

Voor de rest werk ik sinds een crash en bestandverlies met windows niet meer met 'mijn documenten' (of 'home') mappen. Ik heb op een andere partitie handmatig een 'mijn documenten' map aangemaakt. Is handiger voor een dual-booter als ik, die af en toe moet switchen tussen vista en ubuntu. In 'mijn documenten' staan gewoon mijn documenten, onafhankelijk van het besturingssysteem dat ik draai.

Ik ben wat afgedwaald. Mijn vraag is: zou je in mijn geval 'updaten' (wat eigenlijk mijn voorkeur heeft) of toch formatteren en de verse 8.04 nemen?

Sabazios

• Gast
hij is er hardy heron
« Reactie #33 Gepost op: 2008/04/25, 12:58:51 »
Ik heb zonet de upgrade gedaan en tot nog toe geen enkel probleem tegengekomen. Telkens een nieuwe installatie vind ik ook onnozel. Ik heb jaren continu upgrades gedaan onder debian zonder verse installaties. Soms kom je wel eens een probleem tegen maar niets dat niet op te lossen valt. Ik heb deze keer volgende methode toegepast https://help.ubuntu.com/community/HardyUpgrades/Kubuntu . Misschien dat ik nog wel een probleem tegenkom maar bij een verse install duurt het alleszins langer om opnieuw alles naar mijn zin aan te passen. Soit tot zover mijn ervaring.

Offline mcgyver

• Lid
hij is er hardy heron
« Reactie #34 Gepost op: 2008/04/25, 13:06:34 »
Citaat van: schep
Ik ben wat afgedwaald. Mijn vraag is: zou je in mijn geval 'updaten' (wat eigenlijk mijn voorkeur heeft) of toch formatteren en de verse 8.04 nemen?
Liever formatteren en vers, upGRADEN wordt niet als vers beschouwd.

edit op grond van volgende post

Sabazios

• Gast
hij is er hardy heron
« Reactie #35 Gepost op: 2008/04/25, 14:12:49 »
Citaat van: mcgyver
Liever formatteren en vers, upDATEN wordt niet als vers beschouwd.
Als je van een oudere naar een nieuwere versie gaat is het toch upGRADEN? Of ben ik zo fout (veronderstel dat de klemtoon toch als reactie op mijn post was)?
Ik lees dat de meesten inderdaad een verse install aanraden maar eerlijk gezegd vind ik de mogelijkheid tot upgraden net 1 van de voordelen van linux.

Offline mcgyver

• Lid
hij is er hardy heron
« Reactie #36 Gepost op: 2008/04/25, 15:01:08 »
Ik reageerde op laatste post van Schep. Je kan idd upgraden, vaak gaat het goed maar niet altijd. Als het programma vernieuwd is kunnen dingen net even anders werken. Zo sloot bij mij bij upGRADE van 7.04 naar 7.10 evolution af als ik mail opende. Ik moest toen de oude settings van Evolution weggooien en toen was het weer ok.

Offline schep

• Lid
hij is er hardy heron
« Reactie #37 Gepost op: 2008/04/25, 15:07:37 »
hmm, meer geknoei met upgrade, dan met nieuwe versie dus.

(en zonder upgrade helemaal geen geknoei :)

naja, ik ga me er dan dit weekend ook even over buigen. Bedankt.

Sabazios

• Gast
hij is er hardy heron
« Reactie #38 Gepost op: 2008/04/25, 15:45:14 »
Citaat van: mcgyver
Ik reageerde op laatste post van Schep. Je kan idd upgraden, vaak gaat het goed maar niet altijd. Als het programma vernieuwd is kunnen dingen net even anders werken. Zo sloot bij mij bij upGRADE van 7.04 naar 7.10 evolution af als ik mail opende. Ik moest toen de oude settings van Evolution weggooien en toen was het weer ok.
Ah ok, ik dacht al dat ik helemaal de mist inging wat betreft de juiste termen (wat wel zou kunnen aangezien vandaag blijkbaar één van die dagen is dat ik moet zien dat ik mijn eigen hoofd nergens vergeet).