Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bijlagen hotmail openen  (gelezen 6783 keer)

Offline Eefje

• Lid
    • http://www.bespaarenergie.com
Bijlagen hotmail openen
« Gepost op: 2008/04/23, 15:28:24 »
Ik gebruik Hotmail en als ik mail ontvang met bijlagen, moet ik deze eerst opslaan voordat ik ze kan openen. Is het ook mogelijk om bijlagen enkel te openen zonder ze eerst te moeten opslaan?

Offline Dave

• Lid
Bijlagen hotmail openen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/23, 17:50:29 »
in thunderbird is het niet echt duidelijk dat het een hyperlink is onderin maar toch gewoon aanklikbaar.

Offline Eefje

• Lid
Bijlagen hotmail openen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/23, 19:20:13 »
Ik werk gewoon nog in hotmail, heb mn hotmail dus niet doorgelinkt naar thunderbird. Als ik in hotmail een bijlage wil openen, krijg ik gelijk een venster te zien onder welke naam ik dat bestand dan wil opslaan en in welke map. Terwijl ik gewoon ff het bestand wil bekijken.

Bijlagen hotmail openen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/23, 21:31:58 »
Ook als je dubbel klikt op de paperclip? Heb je ook wel de programma's geinstalleerd zoals bijv. Adobe Reader om een pdf te openen? En tenslote zoekt hotmail niet naar Windows programma's? Dan kan het zijn dat hotmail bijv naar Word zoekt en dat zal niet gevonden worden op een normale Ubuntu installatie.
Ik heb geen hotmail account anders had ik het even uit kunnen proberen.
Waar ik les geef hebben de meeste mensen een hotmail account en dat zijn allemaal Windows machines en werkt het openen van bijgevoegde bestanden prima.
Vandaar mijn vragen. Misschien dat je in het Hotmail account de paden naar programma's aan kan geven.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Bijlagen hotmail openen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/23, 21:32:12 »
Mischien dat dat aan Hotmail ligt...?
Ik zou het niet weten ik gebruik gelukkig Gmail daarmee kan je bestanden gewoon eerst bekijken.

Gebruik zelf al jaren geen hotmail meer en thank god voor dat want het beviel me en van wat ik zie van vrienden bevalt het me voor geen meter, maar ieder zijn egen mening he ;)

In ieder geval is dit ook in windows het geval?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Dave

• Lid
Bijlagen hotmail openen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/23, 21:58:26 »
om wat voor bestand gaat het dan bijvoorbeeld.

ik heb wel een hotmail adres maar log alleen af en toe in om alles weg te gooien.

Offline Eefje

• Lid
Bijlagen hotmail openen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/23, 22:52:10 »
Word, excel en pdf bestanden kan ik niet gelijk openen. Afbeeldingen lukt gelukkig wel. In windows kon ik alle bestanden wel openen zonder ze eerst op te moeten slaan. Dus ik denk dat het idd aan de combi van hotmail en ubuntu ligt. Weet iemand hoe ik dan kan instellen dat hotmail niet naar windows programma's zoekt, maar ze ook gelijk opent in open office?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Bijlagen hotmail openen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/23, 23:06:18 »
Volgens mij ligt dat toch aan hotmail, want in gmail werkt het wel goed.

Bijlagen hotmail openen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/23, 23:06:54 »
Ik wil wel kijken voor je Eefje, het wordt pas morgen voordat ik een antwoord kan geven. Dus als een van de andere forumleden een antwoord weet.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline Eefje

• Lid
Bijlagen hotmail openen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/24, 09:58:56 »
Alvast bedankt Gijs dat je voor me wilt kijken, want aan de antwoorden dat Gmail beter werkt heb ik eerlijk gezegd niet zo veel......

Offline Dave

• Lid
Bijlagen hotmail openen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/24, 10:19:49 »
als je een beetje nadenkt is dat toch relevante info.
Wanneer het antwoord was geweest dat kan nooit met ubuntu of met Firefox vanwege een beveiliging had je er wel wat aan gehad immers.

anyway, ik heb net een document en de party flyer naar een hotmail adres gestuurd.
na een melding over beveiliging en toestemming geklikt krijg ik een keuze menu, openen met (en kan ik kiezen waarmee te openen) of opslaan.

Nu kun je ook een vinkje zetten bij de optie om die keuze te onthouden.
Is het mogelijk dat je dat ooit eens aangeklikt hebt en zo de keuze niet meer voorgeschoteld krijgt?

In ieder geval, ik kan vanuit een hotmail bericht de bijlages direct openen.
Het is dus geen firefox of hotmail ding.

Offline lizardman

• Lid
Bijlagen hotmail openen
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/24, 10:34:53 »
Citaat van: Eefje
Alvast bedankt Gijs dat je voor me wilt kijken, want aan de antwoorden dat Gmail beter werkt heb ik eerlijk gezegd niet zo veel......
Toch wel, want dan weet je meteen dat het dus niet aan Ubuntu ligt... ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Eefje

• Lid
Bijlagen hotmail openen
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/24, 10:56:38 »
Ik weet nu waar het aan ligt, ik had bij "Bewerken" onder "Voorkeuren" aangevinkt "Mij altijd vragen waar bestanden moeten worden opgeslagen".
Ik heb nu aangevinkt "Bestanden opslaan in.........."
Nu krijg ik weer wel het venster te zien of ik een bestand wil openen of opslaan!

Maar ik vind de benaming eerlijk gezegd wel verwarrend want bij "Bestanden opslaan in....." verwacht ik dat ze standaard opgeslagen worden, terwijl je hier dus juist nog wel een keuze hebt.

Bijlagen hotmail openen
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/24, 12:05:50 »
Eefje volgens mij gaat het niet lukken in Ubuntu met het direct openen van bijlage, je zou de mail door kunnen sturen naar een vast email programma zo als Evolution etc. als je een vast email account hebt bij je provider. Maar wat dat betreft kan je ze natuurlijk net zo goed opslaan en dan openen met een programma.
Er was op het net ook niet al te veel over te vinden,hierbij de links als je het nog wilt lezen:
http://help.msn.com/ZmlsdGVyPURIX0ZSRUUmcHJvamVjdD1ob3RtYWlscGltdjEwJm1hcmtldD1lbi1VUyZjdT0mdG10PUhvdG1haWxQSU12MTAma2M9JmZvcm1hdD0=)/Help.aspx?market=en-US&project=HotmailPIMv10&querytype=topic&query=PIM_PROC_OpenFile.htm
http://ask-leo.com/why_cant_i_open_attachments_in_hotmail.html
Mocht ik verder nog wat tegen komen laat ik het je weten.
Het is inderdaad een beetje verwarrend met de benamingen, als je het en aantal keren gedaan hebt gaat het vanzelf.Succes verder met de keuze van je werkwijze.

Met vriendelijke groet,

Gijs