Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: schermresolutie=  (gelezen 657 keer)

jdesmet

• Gast
schermresolutie=
« Gepost op: 2008/04/22, 20:41:36 »
Het invulscherm om mijn account in Evolution mail in te vullen lijkt te groot. Daardoor kan ik niet bij de forward-knop. Ik kom een heel eind met Enter. Maar eigenlijk moet de pagina helemaal op het scherm zichtbaar zijn. Maar dat gebeurt niet. Ik kan ook niet scrollen. Hoe maak ik het passend? Ik kan alleen resolutie 800x600 (of kleiner=grover) invoeren. Het gaat om een oude Toshiba laptop. Wie weet raad?

schermresolutie=
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/22, 23:27:09 »
Als je het scherm van Grub krijgt, kies je voor de tweede optie dit is de recovery mode. Staat er ook bij als het goed is. Vervolgens komen er heel veel tekst regels voorbij als dit stopt krijg je een knipperend streepje. Hier type je in :
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg gevolgd door ENTER, als om een wachtwoord gevraagd type je deze in,is het zelfde waar je voor gekozen hebt als bij de installatie,gevolgd door een ENTER. Nu opent zich een scherm voor de configuratie van  de Xorg.conf. Nu alle vragen bevestigen met ENTER, mocht je willen navigeren dat doe je met de TAB toets, iets veranderen met de SPATIEBALK. Als je klaar bent toets je de opdracht "reboot now" zonder"" anders gebeurd er niets. In het begin kan je het beste nog niets veranderen, als het dan nog niet gaat doe je alles opnieuw of je vraagt nog een keer om hulp in dit topic.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.