Volgens mij is photoshop meer voor het bewerken en maken van afbeeldingen, toch? Bedoel je niet Dreamweaver?
In ieder geval is Gimp een soort photoshop-kloon. Het enige dat het niet kan is werken met het GMYK-kleurenmodel, dit heb je nodig als je professioneel drukwerk wilt leveren. Aangezien jij het over webdesign hebt lijkt dat me niet nodig...
Een ander alternatief voor Dreamweaver is Quanta Plus.
aMSN is inderdaad goed: ik gebruik het ook. Veel mensen gebruiken Pidgin, maar dat doet niet aan video-gesprekken...
Bovendien: als je de Linux alternatieven minder prettig vind dan de Windows progs, dan kan je de windows progs via Wine installeren, of zoals Pjotr123 zegt, een dual boot configuratie aanmaken. Dit is misschien in het begin best handig. Ik gebruik tegenwoordig bijna nooit meer Windows, maar het is toch best handig dat het er nog steeds opstaat..... Linux kan tegenwoordig ook gewoon lezen en schrijven naar NFTS bestandssystemen, dus je hebt in Linux ook gewoon toegang tot je Windows bestanden. Tegenwoordig zijn harde schijven zo groot dat een dual boot meestal best een goede oplossing is.
Succes,
Hendrik