Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Woordenlijsten en spelling onder OpenOffice 2.4 (Hardy)  (gelezen 1062 keer)

zambo

• Gast
Woordenlijsten en spelling onder OpenOffice 2.4 (Hardy)
« Gepost op: 2008/04/21, 09:21:37 »
Hallo,

Onder OpenOffice zou ik graag de woordenlijsten en spellingscontrole activeren.  Als ik het goed op heb dan doe je dit via Bestand - Assistenten - Woordenlijsten ophalen.

Het gaat echter fout als ik mijn keuze maak voor Nederlands en dan moet klikken op de knop DicOOo.  Het scherm die nu volgt is iets van 5 op 5 cm en kan niet vergroot worden.  Waardoor ik het menu niet kan doorlopen daar er onvoldoende tot niets te zien is.

Weet er iemand hiervoor een oplossing?

Met dank

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/21, 09:25:41 »
Jij gebruikt wellicht niet het standaard ubuntu thema? Met sommige thema's treden er problemen op met OOo. Zet eens tijdelijk je thema terug op "Human" indien je nu een ander gebruikt.

zambo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/21, 09:32:57 »
Citaat van: vanadium
Jij gebruikt wellicht niet het standaard ubuntu thema? Met sommige thema's treden er problemen op met OOo. Zet eens tijdelijk je thema terug op "Human" indien je nu een ander gebruikt.
Ik heb nog niets verandert aan het uiterlijk van Hardy, ik zie dat Human nog altijd aanstaat als standaard.

Offline joseph

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/21, 10:19:36 »
Uit een ander draadje terzake spellingcontrole (http://forum.ubuntu-nl.org/topic/15760) dat bij mij (OOo 2.3) nog steeds prima werkt.

Citaat van: joseph
Had met OpenOffice.org ook wat ruzie m.b.t. spelling.
Ben een keer via dit forum op OpenTaal gestuit.

Prima oplossing voor OpenOffice.org, Thunderbird en Firefox.
Duidelijke instructies hoe te implementeren in de programma's.
Na installatie moest ik wel een keer opnieuw opstarten om het echt goed te laten lopen (wilde eerst niet werken met TB).

Offline ejfrolich

• Lid
Re: Woordenlijsten en spelling onder OpenOffice 2.4 (Hardy)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/30, 14:40:16 »
Al lang niks meer in dit draadje. Ik heb echter het zelfde probleem.

Ik heb zojuist weer een computer van Windows naar 8.04 omgebouwd. Ik wilde de opentaal module voor Openoffice installeren. Dat heb ik echt al 10 tallen keren gedaan. Nu lukt het dus niet. Na de ooo wizzard opend er een heel klijn schermpje waar ik niets mee kan. Groter maken lukt niet. Open taal is dus op deze pc niet te installeren. Een reboot heeft ook niks opgeleverd en het schermpje in\s niet te vergroten...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline ejfrolich

• Lid
Re: Woordenlijsten en spelling onder OpenOffice 2.4 (Hardy)
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/30, 19:10:20 »
Grappig... De 4e keer rebooten en het werkte wel. Ik heb geen systeeminstellingen veranderd... rara hoe kan dat?
Linux Mint, mijn nieuwe keus!