Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beeldresolutie zit te trippen  (gelezen 490 keer)

Hostpik1992

• Gast
Beeldresolutie zit te trippen
« Gepost op: 2008/04/19, 16:57:03 »
Heyhallo daar ben ik weer!

Ik had mijn beeldresolutie eerst op 1280x1024. Toen ik een piep uit mijn beeldscherm hoorde, dacht ik; dit is niet goed dus ik zette het maar naar 1024x768.

Dit veroorzaakte echter alleen meer problemen. Telkens als ik Ubuntu opstart gaat ie in safe graphics mode en moet ik daar de instellingen weer veranderen. Dit moet ik een paar keer doen, want in het begin lukt het niet altijd. Dit is natuurlijk niet leuk. Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen? Ik heb hem nu weer op 1280x1024 en dat vind ik wel best zo. Maar nu is er ook nog een ander probleem bijgekomen dat mijn filmpjes op full screen gewoon niet meer lekker draaien en dat zijn gewoon avi's,

...Help?

PS. Ik ga over 5 dagen natuurlijk switchen naar 8.04, dus misschien brengt dat verandering in de zaak.

Offline jan11000

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/19, 17:45:40 »
In safe mode dit doen:

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Hiermee stel je de driver van je videokaart in.
We pakken de vesa driver, dit is een algemene driver moet dus altijd werken.
Scherm grootte, pak de grootte die wilt hebben, en de andere uitzetten.
xorg file saven.

Opnieuw booten.
Nu heb je iets wat zou werken, maar geen acceleratie van 3d.

Hostpik1992

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/19, 19:47:01 »
Okay ik deed een verkeerde resolutie en toen zat ie echt helemaal te trippen.. Moeilijk uit te leggen. Ik kon er niks meer mee dus ik ging maar een clean install doen. Spijtig maar waar.

Ook spijtig dat ik jouw post niet eerder had gelezen, Jan. Anders zou alles een stuk makkelijker vergaan zijn. Toch bedankt voor de moeite. Nu weet ik hoe ik dit in het vervolg moet oplossen.