Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Server software installeren vanaf cd  (gelezen 1285 keer)

ThinkBIG

• Gast
Server software installeren vanaf cd
« Gepost op: 2008/04/15, 12:23:09 »
Beste allemaal,

Ik ken problemen met het opstarten vanaf de install cd Ubuntu 7.10 - Supported to 2009 en Ubuntu 6.06 LTS - Supported to 2011.

Als starter bij de Linux familie, heb ik allereerst Ubuntu 7,10 succesvol geinstalleerd.

Vervolgens de software gedownload en op cd gebrand maar: als ik de machine wil opstarten vanaf cd dan wil dat niet. ik heb ook al gezien waarom: op deze  install cd zit ( in tegenstelling tot) het gewone unbuntu verhaal, geen "start"of autorun" file.

VRAAG: heb ik iets verkeerd gedownload, zie ik iets over het hoofd of kan deze server software niet opstarten vanaf cd zoals beschreven op http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/netwerken/lamp/ ??

Hoe verder?

Een startende maar zeer enthousiaste Ubuntu

mijn "machine"war ik een webserver (LAMP) van wil maken is een: HP Netserver LH3000...

ThinkBIG

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/15, 13:05:12 »
RARA??

ik heb de software nogmaals gedownload en op cd gebrand, vervolgens in de cdrom en nadat het start scherm voor installatie te voorschijn komt blijkt "install a LAMP server" er niet tussen te staan.

raadsels....

Offline rja

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/15, 19:20:24 »
Citaat van: ThinkBIG
RARA??

ik heb de software nogmaals gedownload en op cd gebrand, vervolgens in de cdrom en nadat het start scherm voor installatie te voorschijn komt blijkt "install a LAMP server" er niet tussen te staan.

raadsels....
Welke versie heb je geinstalleerd ?

7.10 of 6.06, voor 7.10 is er geen server versie volgens mij, dan heb je desktop versie.

Er komt 9 dagen, een nieuwe server versie uit..

Als je nu gaat installeren, zou ik beta van Hardy nemen.

http://cdimage.ubuntu.com/ubuntu-server/daily/current/

Je kunt ook gewoon Gnome installeren, als dat makkelijk is op de server.