Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluid weg  (gelezen 1416 keer)

Charlo

• Gast
geluid weg
« Gepost op: 2008/04/15, 00:29:05 »
Ik heb vanochtend een reboot gedaan en sindsdien krijg ik geen geluid meer uit m'n soundcard. Als ik bij System > Preferences > Sound de test doe met de instellingen op Alsa krijg ik nog wel de bieptoon. Maar mp3's worden geluidloos afgespeeld.

Bij een mouseover van het speaker-icoontje rechtsboven in de balk verschijnt er trouwens "Microphone 100%", maar er is helemaal geen microfoon aangesloten, en alle desbetreffende instellingen zijn uitgeschakeld.

Offline joop905

• Lid
geluid weg
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/15, 00:40:16 »
speaker-icoontje rechtsboven in de balk rechte muis knop /voorkeuren /PCM

Charlo

• Gast
geluid weg
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/15, 01:04:15 »
verandert niets, helaas. Blijft "microphone" staan

Charlo

• Gast
geluid weg
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/15, 01:35:43 »
na wat spelen met de instellingen, geeft VLC terug geluid af. De rest van Ubuntu echter nog altijd niet.

Charlo

• Gast
geluid weg
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/16, 02:20:54 »
En blijkbaar verliest VLC die instellingen als je het programma afsluit. Als ik het terug opstart staat er iets van "hw2,0" ipv "naam geluidskaart"

Charlo

• Gast
geluid weg
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/16, 20:17:33 »
Ok, laat ook maar, ik doe wel een reinstall als Hardy er is.