Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bureaublad op afstand automatisch toestaan  (gelezen 621 keer)

Offline jazzper

• Lid
bureaublad op afstand automatisch toestaan
« Gepost op: 2008/04/12, 18:02:52 »
Hallo,

ik wil graag met mijn laptop overal mijn pc thuis kunnen besturen. Met bureablad op afstand kan dat wel maar dan moet ik op mijn desktop eerst toestemming geven. Dat is lastig natuurlijk als ik achter mijn laptop ergens anders zit.

Kan ik dit automatisch laten gaan?

Offline jazzper

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/12, 18:05:49 »
wat ben ik een sukkel!!! tuurlijk kan dat....

Online Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/12, 18:17:36 »
Je hoeft jezelf niet zo'n draai om je oren te geven, hoor. Brrrr....

Het is blijkbaar een eenvoudige oplossing. Ik heb bureaublad-op-afstand nog nooit geprobeerd, maar ik ben wel nieuwsgierig hoe je dat doet. Kun je dat eens beschrijven?

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/12, 18:26:27 »
Citaat van: pjotr123
Je hoeft jezelf niet zo'n draai om je oren te geven, hoor. Brrrr....

Het is blijkbaar een eenvoudige oplossing. Ik heb bureaublad-op-afstand nog nooit geprobeerd, maar ik ben wel nieuwsgierig hoe je dat doet. Kun je dat eens beschrijven?
het is heel eenvoudig, bij systeem-voorkeuren-bureaublad op afstand (dacht ik) kun je aangeven of er permissie nodig is, een wachtwoord etc. Je kunt dus op je desktop aangeven of permissie nodig is ja dan wel nee. Ik heb hier ingesteld staan dat er geen permissie nodig is en geen wachtwoord.

Dan gewoon (in mijn geval via een windows pc) via bv VLC (of tight vnc - heeft ook filetransfer) inloggen op het ipadres van je desktop en voila....remote desktop werkt.

succes
Idzme
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz