Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opstartscherm van Ubuntu wijzigen  (gelezen 3012 keer)

KwastjeModus

• Gast
Opstartscherm van Ubuntu wijzigen
« Gepost op: 2008/04/11, 16:26:02 »
Hoi beste mensen, ik ben een beetje aan het rommelen met Vim en de Bash. Ik wil mezelf wat meer vertrouwd maken met de terminal en meer zeggenschap hebben over de spullen die ik op de computer draai. Ik vind het allemaal heel taai om aan te leren, maar ik ben wel erg gemotiveerd. Nu wilde ik een experimentje doen:

Ik wil mijn opstartscherm wijzigen in het opstartbestand. Gewoon een aangepaste afbeelding er zetten. Waar vind ik in het bestandsysteem deze dingen? Heeft iemand hier een beetje ervaring mee om op op dit niveau de boel een beetje te veranderen?

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/11, 17:52:54 »
Om je grub opstart manager scherm een beetje op te leuken kun je deze how-to eens bestuderen: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=30341&highlight=grub+splash

bedoel je dat?
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/11, 17:56:52 »
Of de Startup Manager installeren. Zit in Synaptic
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/11, 19:45:36 »
Citaat van: Gijsbert
Of de Startup Manager installeren. Zit in Synaptic
Ja da;s wel de makkelijkste natuurlijk, maar dat zou voor KwastjeModus misschien de pret een beetje er af halen omdat ie graag met de terminal wil leren werken ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/11, 20:25:15 »
Citaat van: lizardman
Om je grub opstart manager scherm een beetje op te leuken kun je deze how-to eens bestuderen: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=30341&highlight=grub+splash

bedoel je dat?
Dank jullie wel, ik ga beide opties serieus bekijken, maar Lizardman heeft een beetje gelijk. Ik wil graag een beetje zelf sleutelen. Ik dank jullie voor jullie reactie