Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niet detecteren van hardware: wirelesskaart  (gelezen 946 keer)

Josty

• Gast
Niet detecteren van hardware: wirelesskaart
« Gepost op: 2006/08/02, 16:42:20 »
Hallo allemaal,

ja ja, mijn 2de topic al.
Vorige keer had ik een probleem met het verkrijgen van een internet verbinding in zijn algemeen en deze heb ik nu wel verkregen via de UTPkabel, echter zou is het noodzakelijk om draadloos te komen waarvoor ik ook een kaart heb. Toen ik ubuntu installeerde was deze wel gedetecteerd alleen nog niet werkend te krijgen. Nu ik deze werkend wil krijgen (omdat ik nu toch ook een UTP verbinding heb) heb ik de kaart weer terug in de desktop geplaatst. Hij is echter wordt hij niet meer automatisch gedetecteerd.

Het is een PCI kaart van SMC, Type: SMCWPCI-G (eu)

Het commando iwconfig geeft aan dat hij helemaal niks kan vinden aan devices.
Kan iemand mij vertellen hoe ik linux de kaart weer laat zien?

ps. Het lijkt redelijk op 't topic dat ook over een netwerk kaart gaat, alleen kent hij hem in dat topic wel en dat heb ik dus niet. Vandaar dat er twee op elkaar lijkende topics zijn.

Offline Dennis Kaarsemaker

• Administrator
    • dennis
    • http://www.kaarsemaker.net
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/03, 11:40:38 »
Wat voor chipje zit er op die kaart?

Josty

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/03, 23:10:17 »
Sorry dat ik niet eerder reageerde maar 't was de hele dag werken.

Anyways, ik ben er vannacht nog achter gekomen wat het verschil maakte. 3 van de 4 PCI sloten in mijn Desktop zijn bagger. Daarin wordt de hardware niet gevonden, in de 4de slot werd deze meteen gevonden en kon ik zodoende ook de hardware gebruiken. Daarbij heb ik nog een kleine mededeling voor de mensen die zowel een netwerkkaart hebben als een wirelesskaart. Bij System - administation - networking moet onderin gekozen worden voor default gateway device. Hier moet je wel gebruik van maken omdat hij standaard de gewone netwerkkaart als default zal nemen en dus niet je wireless. Daarom heb ik in eerste instantie ook dusdanig problemen ondervonden.