Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan ubuntu ook kleinere lettertypen weergeven?  (gelezen 584 keer)

replica

• Gast
kan ubuntu ook kleinere lettertypen weergeven?
« Gepost op: 2008/04/07, 14:18:25 »
Vaak vind ik ubuntu zo "grof" in vergelijking met windows, alles(de tekst en de iconen) is net wat groter  dan in windows, kan dat worden veranderd?

Thnx

Offline tabasco

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/07, 14:25:09 »
Waarschijlijk staat je scherm resolutie te laag ingesteld. Dit kun je veranderen in het menu
> Systeem > Voorkeuren > Scherm resolutie

Zet daar de waarde iets hoger naar bijvoorbeeld 1024x768 of 1280x1024 (Dit afhankelijk van je type monitor en capaciteit van je videokaart.)

replica

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/07, 14:36:01 »
Nee dat is het niet, m'n resolutie staat op 1024x768.
Ik denk dat ik gewoon een ander standaard-lettertype voor applicaties wil.. ofzo

thnx

Offline Nunslaughter

• Lid
    • timovwb
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/07, 14:50:43 »
1024x768 is anders best groot hoor, kijk misschien eens voor de zekerheid hoe hoog hij in windows staat.

iconen op uw werkblad kunnen met "rechtse muisknop=>pictogram uitrekken" worden aangepast.
kijk ook eens bij systeem=>voorkeuren=>uiterlijk=>lettertypen, speel daar eens met wat waardes. kijk daar onderaan ook dat als ge een lcd hebt, ge kiest voor "subpixels gladmaken".

replica

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/07, 14:55:21 »
Ah dank u, dat is wat ik zocht..