Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: help X-Plane werkt niet goed met Linux,althans bij mij met Gutsy.  (gelezen 895 keer)

Offline merijn

• Lid
Hoi,ik heb van mijn broertje nog voor mijn verjaardag x-plane gekregen+de wereld scenery (www.x-plane.com)
Dat is voor de mensen die het niet weten de grootste concurent van Microsoft flightsimulator,en ook voor flightgear voor Linux.
Het is shareware zeg maar,ik heb natuurlijk de volledige versie gekregen.
Ook werkt x-plane onder Linux,en zijn er installers voor.
Ik heb dus versie 9 beta-11 ervan gekregen.
Nu heb ik dus ook toegang om up te graden naar de volledige versie.
Ik heb geprobeerd om up te graden naar versie 9 rc3 daar zijn ze nu al.
Dat heb ik gedaan.
Maar ik kreeg mijn x-plane linuxversie helemaal niet aan de praat met mijn Gutsy Gibbon zelfs met versie 9-beta 11.
Ik zag 2 seconde nog niet eens het hoofdscherm met de opties van x-plane terwijl ik wel de Linux executable uitvoerde,daarna ben ik er meteen uitgegooid.
Op het forum van X-plane heb ik het probleem voorgelegd,maar niks vernomen,hoe ik hem dan wel aan de praat moet krijgen.
Mijn computer is een athlonxp 2800+ met 2gb intern geheugen,en heb een dvdspeler er in zitten en een dvdbrander.
Mijn videokaart is een ati radeon 800pro agp,en heb een 400gb hd.
Als besturingsysteem gebruik ik natuurlijk gutsy gibbon (geen kubuntu),maar de originele ubuntu.
Ik heb wel de restricted videodrivers geinstalleerd natuurlijk,van ati.
De rest van mijn systeem werkt nog perfect,ondanks dat mijn pc niet meer de aller nieuwste is,maar al liefst 4 jaar oud.
Dus dat x-plane niet werkt daar kan het echt niet aan liggen toch?.
Hij moet vast aan de praat te krijgen zijn.
Zou misschien iemand die toevallig ook x-plane heeft misschien een oplossing weten?,om dit vliegspel aan de praat te krijgen?.
Alvast bedankt.

Groeten,

Merijn Versteeg

Offline tabasco

• Lid
help X-Plane werkt niet goed met Linux,althans bij mij met Gutsy.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/07, 08:23:13 »
Start het programma eens vanuit een terminal venster. Dan krijg je te zien waarop hij vastloopt.
Eventueel Compiz uitschakelen?

Offline merijn

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/07, 17:58:52 »
Ok bedankt,ik zal eens even kijken.
Ook zal ik eens proberen compiz uit te schakelen,maar ik geloof dat ik bij mij compiz niet gebruik.
Ik gebruik geloof ik alleen de accelerated drivers voor mijn Ati kaart.
Hoe kan ik dat dan zien als ik dan eventueel wel compiz gebruik?,zonder dat evenueel dan te weten?.

Groetjes,

Merijn

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/07, 18:14:09 »
Bij Systeem >Voorkeuren >Uiterlijk > Visuele Effecten zie je of Compiz aan staat.