Hallo @all,
Ik ga binnenkort een x aantal pc's aanschaffen die bestuurd dienen te worden vanaf mijn thuis-werkplek.
Op die pc's wil ik ubuntu installeren.
De pc's zijn in principe onbemand.
Er is dus niemand die ergens eventjes op kan drukken etc ( sterker achteraf komt er geen muis/toetsenbord op).
-op de pc's wil ik een webserver draaien (php/mysql).
-De pc dient altijd wanneer die een eventuele reboot ondergaat , opgestart te worden met de ingestelde default pagina in FF.
-Ik moet in staat zijn om via windows/ubuntu vanaf thuis/elders , de machines te beheren.
-Op de pc's word een soort van slideshow weergegeven die ingeladen word van een externe server, het iframe zelf draait op de ubuntu pc.
-Het gaat er dus in principe om dat ik de slideshow kan beheren vanaf thuis(ik weet dat ik dat ook via een externe site zou kunnen laten inladen).
Maar ik moet dus ook de pc kunnen in/uitschakelen, al dan niet in sleepmode.
Ik besef ook dat er al meerdere antwoorden gegeven zijn hier in dit forum mbt dit soort vragen.
Mijn ongerustheid ligt meer aan slechte ervaringen met remote desktop en vnc.
Ik zet vraagtekens bij de internet connectie, en of de machine die ook weer oppikt bij een eventuele reboot, en zo niet.. kun je er iets aan doen dat de machine blijft proberen om een verbinding met het internet tot stand te brengen, zonder meldingen weer te geven op de monitor ( de slideshow weergave heeft altijd voorrang).
Ik hoop dat ik een beetje duidelijkgeweest ben met mijn vraagstelling.
MVG wHiTeHaT